  • 1. Data: 2002-03-11 10:01:35
    Temat: REJESTRACJA wystawionych LICENCJI w u.s.
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    1. Czy ktoś domyśla się jak zarejestrować w u.s. wystawione licencje sprzed
    dnia wejścia w życie ustawy nakładającej VAT na licencje ?

    2. Z ilu lat wstecz należy zarejestrować licencje ?

    3. Dlaczego trzeba udowadniać że nie jest się wielbłądem ? Dlaczego prawo
    działa wstecz ?

    Pozdrawiam
    Marcin Konopka

  • 2. Data: 2002-03-11 14:54:13
    Temat: Re: REJESTRACJA wystawionych LICENCJI w u.s.
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    Czesc
    Z tego co zrozumiełem na podstawie poniższego teksu:

    "Licencje i sublicencje, udzielone na podstawie umów zawartych przed dniem
    wejścia
    w życie ustawy i niezarejestrowane w urzędzie, traktuje się jako licencje i
    sublicencje
    udzielone na podstawie umów zawartych począwszy od dnia wejścia w życie
    ustawy.
    W przypadku niezarejstrowania takich umów konieczne zatem będzie
    odprowadzenie
    od nich należnego podatku od towarów i usług. Te same zasady mają także
    zastosowanie
    do oddania do używania wspólnego znaku towarowego albo wspólnego znaku
    towarowego
    gwarancyjnego oraz do upoważnienia do korzystania z licencji."

    Wnioskuję, że wypada rejestrować tylko w przypadku umów zawartych przed
    terminem,
    a sprzedaż po.

    Czyli nie dotyczy sprzedaży licencji przed terminem wejścia w życie noweli,
    a jedynie umów do licencji sprzedanych po terminie.

    Proszę o sprostowanie jak źle rozumuję.
    Pozdrawiam
    Piotr Kowaluk

  • 3. Data: 2002-03-11 16:45:40
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    Użytkownik "Piotr K." <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    <(...)

> [...]
    noweli,
    > a jedynie umów do licencji sprzedanych po terminie.

    Oby tak było.

    Pozdrawiam
    M.K.

  • 4. Data: 2002-03-11 19:04:53
    Od: "Ed" <e...@h...pl>

    Marcin Konopka <m...@i...com.pl> wrote in message

    > 1. Czy ktoś domyśla się jak zarejestrować w u.s. wystawione licencje
    sprzed
    > dnia wejścia w życie ustawy nakładającej VAT na licencje ?

    A kiedy to wlasciwie wchodzi/weszlo w zycie ?

  • 5. Data: 2002-03-11 19:33:22
    Od: r...@s...pik-net.pl (RoMan Mandziejewicz)

    Marcin Konopka wrote:

    MK> 1. Czy ktoś domyśla się jak zarejestrować w u.s. wystawione licencje
    MK> sprzed dnia wejścia w życie ustawy nakładającej VAT na licencje ?

    Wyrazy współczucia składam...

    MK> 2. Z ilu lat wstecz należy zarejestrować licencje ?

    Z tego co mi wiadomo, to tylko z tego roku.

    MK> 3. Dlaczego trzeba udowadniać że nie jest się wielbłądem ? Dlaczego
    MK> prawo działa wstecz ?

    A to Polska właśnie :-(

    --
    RoMan (2:484/8...@f...org)
    mailto:r...@s...pik-net.pl

  • 6. Data: 2002-03-12 00:45:51
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Wydaje mi się, że jesteście zbytnimi optymistami...
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-03-12 08:57:43
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    Użytkownik "Ed" <e...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Marcin Konopka <m...@i...com.pl> wrote in message

    > sprzed
    > >

    > A kiedy to wlasciwie wchodzi/weszlo w zycie ?

    14 dni od ukazania się Dziennika Ustaw. Może się już ukazał a może jeszcze
    nie.

    M.K.

  • 8. Data: 2002-03-12 21:39:28
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    od 26 marca. Ogłoszone dz. U z 11 marca.