    From: "Łukasz" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: RENTA 2000 POMOCY
    Date: Wed, 7 Aug 2002 17:32:17 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@cpe1-194.dtvk.tpnet.pl

    Witam wszystkich i przepraszam za takie wtargnięcie tylko po radę (dwie
    rady)

    1. W 2000 roku odliczyłem od podatku rentę.
    Ale moja mama, która ją dostała jej nie opodatkowała. Stało się to z mojej
    winy bo renta, miała się mieścić w kwocie wolnej od podatku, al była 12000
    zamiast 2000 :-(
    Dziś US się mnie czepia i pisze do US-u mamy wiadomo co....
    Ja mam dwa wyjścia:
    a) walczyć o uznanie renty (poprosili o oświadczenie na jaki cel była więc
    to pewnie od tego zależy) i narazić mamę na przykrości jako, że w ogóle nie
    składała PIT-u (kara ale jaka?, ale podatek mniejszy niż mój w razie punktu
    b)
    b) powiedzieć, że renta dotyczyła wydatków życiowych i narazić się na to, że
    urząd zabierze mi tą ulgę, ale może (????) nie będzie się czepiał mamy - a
    ajk będzie to ona powie że tych pieniędzy nie dostała i pokwitowania są
    lewe. Ponieważ ja nic sobie ostatecznie nie odliczyłem nie powinni mnie
    szarpać nie? a może powinienem powiedzieć, że to była jakaś nieodliczalna,
    ale też nieopodatkowana forma wsparcia niepracującej matki bez dochodów?

    PROBLEM 2
    VAT
    Nie wpisałem do rejestru jednej faktury, którą miałem w PKPiW.
    Co mi grozi? (prócz zwrotu Vatu z odsetkami)
    Czy mogę być posądzony o nierzetelność, czy o wadliwe prowadzenie ksiąg?
    Jakie mogą być za t kary