  • 1. Data: 2004-02-02 18:51:11
    Temat: RYCZAŁT
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

    Czy jest nadzieja, ze prawnicy zaskarżą przepisy dot. podatku
    zryczałtowanego, które nakazują przy wynajmie mieszakań prywatnych w ramach
    umów okazjonalnych płacić ryczałt od przychodu , z którego wynajmujący nie
    ma żadnego dochodu, a tylko fakt zawarcia przez niego umowy zobowiązuje go
    do płacenia podatku ?
    --
    Maciej

  • 2. Data: 2004-02-02 18:53:58
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

    W artykule news:bvm670$t7o$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): Maciej z adresu <m...@k...vectranet.fr> napisał(a):

> [...]
    > wynajmujący nie ma żadnego dochodu, a tylko fakt zawarcia przez niego
    > umowy zobowiązuje go do płacenia podatku ?

    Oczywiście mam na myśli interpretację MF, że "opodatkowaniem objęte są
    (czyli stanowią przychód wynajmującego) ponoszone przez najemcę opłaty za
    rozmowy telefoniczne przeprowadzane z aparatu zainstalowanego w wynajmowanym
    lokalu, za wodę, za energię elektryczną, za centralne ogrzewanie i za gaz
    zużyty na potrzeby najemcy wynikające z faktur wystawionych na nazwisko
    właściciela lokalu z uwzględnieniem wskazań liczników, jeżeli umowy z
    dostarczycielami mediów zawarł wynajmujący"