  • 1. Data: 2004-02-02 19:57:12
    Temat: majątek
    Od: "Aneta" <a...@i...pl>

    Witam!
    Chciałam zapytac jak wygląda podział majątku, a dokładnie moi rodzice
    przekazali mi działkę ( a mam jeszcze 2 rodzeństwa) mam pismo które napisała
    moja mama,że przekazuje mi nieruchomośc oraz podatki również płacone były na
    moje nazwisko - jednak nie jest to jeszcze zatwierdzone w księgach
    wieczystych . Czy moje rodzeństwo musi być przy przepisaniu owej działki?
    Zaznaczam ,że podatki płaciłam przez 15 lat.Z góry dziękuje za pomoc

  • 2. Data: 2004-02-02 21:03:19
    Temat: Re: majątek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2004, Aneta wrote:

    >+ Witam!
    >+ Chciałam zapytac jak wygląda podział majątku, a dokładnie moi rodzice
    >+ przekazali mi działkę

    Napisz wyraźnie, tj używając słów które *prawnie* opisują
    zdarzenie: to "przekazanie" to ma być darowizna ?

    >+ wieczystych . Czy moje rodzeństwo musi być przy przepisaniu owej działki?

    Jeśli rodzice żyją a majątek jest ich - to mogą z nim robić co chcą.
    No, powiedzmy: "niemal" :]
    Darowizny "za życia" mogą mieć natomiast wpływ na podział "tego
    co zostanie" w razie postępowania spadkowego.

    >+ Zaznaczam ,że podatki płaciłam przez 15 lat.

    ?? Zasiedzieć chciałaś czy miałaś użyczone ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-02 21:26:08
    Od: "Aneta" <a...@i...pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...

    rodzice niestety nie żyją, otrzymałam dziąłkę od mamy , która chciała dostac
    wiekszą rentę po zmarłym mężu i dlatego napisał oświadczenie, że zmarły mąż
    przekazał córce ustnie działkę - tak to wygląda , trochę pokomplikowane .
    Działki zostały włączone na moje nazwisko w miejscowym urzędzie gdzie płacę
    podatki 15 lat jednak nie mam poświadczenia prawnego , hipotecznego , i
    chciałam to załatwic bez rodzeństwa ( zaborczego niestety).

  • 4. Data: 2004-02-02 23:05:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2004, Aneta wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ rodzice niestety nie żyją, otrzymałam dziąłkę od mamy , która chciała dostac
    >+ wiekszą rentę po zmarłym mężu

    No toż trzeba by cię wytrzepać :] Skąd mamy wiedzieć co ty masz
    na myśli pisząc "przekazać" ?

> [...]
    >+ podatki 15 lat jednak nie mam poświadczenia prawnego , hipotecznego , i

    Primo: temat kwalifikuje się na .prawo a nie .podatki; przejrzyj
    archiwum z użyciem groups.google.pl -> zaawansowane, było ostatnio
    kilka razy, szukaj "spadek spadku spadkowe spadkobierca spadkobiercy"

    Secundo - z tego co napisałaś to widać że:
    - dotychczasowe "przekazanie" jest nieskuteczne, bo dyspozycja
    nieruchomością musi być dokonana aktem notarialnym; dyspozycja
    posmiertna jest określona w Kodeksie Cywilnym - to jest testament,
    i choć nie musi mieć formy notarialnej to obawiam się że owa
    "kartka" wymogów testamentu nie spełnia.
    - w rachubę może wchodzić "zasiedzenie w dobrej wierze" (ojciec ci
    pozwolił a i matka nic przeciw temu nie miała - w tym układzie
    płacenie podatków przez ciebie rzeczywiście jest plusem). Ale
    AFAIK wymaga to 20 lat "siedzenia" ! Przeczytaj Kodeks Cywilny
    (no, nie cały - tylko tak od okolic artukułu numer tysiąc :))
    a później uderz na .prawo

    Tertio:
    >+ chciałam to załatwic bez rodzeństwa ( zaborczego niestety).

    ...było załatwiać kiedy był na to czas :( !

    - wygląda że rodzeństwo tobie postawi zarzut zaborczości jak już
    do postępowania spadkowego dojdzie... Natomiast wszelkie
    koszty poniesione "na dom" oraz ew. opieka nad rodzicami
    (jeśli świadczyłaś ją jakoś i to "w większym wymiarze" niż
    reszta) może wpłynąć na ew. dyspozycje sądu. Zbieraj
    kwitki :] - akurat tu jest podobnie jak w podatkach, jak
    zadrzesz z rodzinką to impreza może być gorsza niż kontrola
    UKS :[, trudno.

    pozdrowienia, Gotfryd