  • 1. Data: 2006-06-01 17:57:31
    Temat: Rachunek i majatkowe prawa autorskie
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Szukalem w archiwum, ale widocznie zle lub problem nie jest do konca
    rozgryziony.

    Wykonuje projekty graficzne (najczesciej za pomoca komputera).

    Do tej pory pracowalem na umowe o dzielo, wiec wpisywalem do niej paragrafy,
    jakie byly mi potrzebne i 2- czy 3-stronicowa umowa z rachunkiem nie stanowila
    problemu.

    Teraz prowadze dzialalnosc (na ryczalcie) i chce nadal robic to samo -
    mianowicie projekty graficzne ze zbycie majatkowych praw autorskich. Mam takie
    cudowne druczki rachunkow, w ktorych sa trzy waskie linijki - wiem, ze te
    druczki nie sa zobowiazujace, ale ulatwiaja robote i dialog z jakimikolwiek
    urzedami (chocby skarbowymi).

    Pytanie: jak teraz zgodnie z prawem wykonac i zbyc projekt graficzny i jak ujac
    to na takim rachunku? Ponadto co z prawami majatkowymi? O ile wiem, to ich
    zbycie wymaga okreslenia konkretncyh pol eksploatacji. Jak to zrobic?

    W zwiazku z tym, ze dzialalnosc jest na ryczalcie, chcialbym opodatkowac to
    jako usluge, a wiec stawka 8,5%. Czy moze tak byc?

    Z gory dziekuje!

  • 2. Data: 2006-06-01 20:08:03
    Temat: Re: Rachunek i majatkowe prawa autorskie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jun 2006, macias wrote:

    > Ponadto co z prawami majatkowymi? O ile wiem, to ich
    > zbycie wymaga okreslenia konkretncyh pol eksploatacji. Jak to zrobic?

    Spisać umowę - pisemną (czyli podpisaną i z datą).
    A pola wymienić - i pamiętać o tym że wg ustawy oprócz pól eksploatacji
    niektóre prawa np. zezwalania na wykorzystanie dla utworów zależnych
    trzeba ująć osobno.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-06-01 20:14:51
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >  A pola wymienić - i pamiętać o tym że wg ustawy oprócz pól eksploatacji
    > niektóre prawa np. zezwalania na wykorzystanie dla utworów zależnych

    Czyli dolaczyc do rachunku umowe, a raczej odwrotnie.
    A co ze stawka?
    Nie znalazlem konkretnej pozycji "projektowanie graficzne", wiec osobiscie
    interpretuje to jako uslugi (8,5% na ryczalcie), ale slyszalem tez inne zdania.

  • 4. Data: 2006-06-02 06:45:09
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    >  Spisać umowę - pisemną (czyli podpisaną i z datą).

    No wlasnie. A w tej umowie wystepuje jako firma (nazwa dzialalnosci gosp.) czy
    jako osoba fizyczna?