    From: "Michał" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Rachunek (nie f.-VAT) elektroniczny
    Date: Tue, 08 Mar 2011 14:58:31 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    Witam,

    Czy osoba dokonująca sprzedaży nie będąca VATowcem (nie mającym prawa do
    wystawiania faktur VAT) może wystawiać rachunki w postaci elektronicznej ?

    Znalazłem w sieci informację, że bez podpisu to można wystawić fakturę-VAT. Ale
    przywilej ten nie dotyczy rachunków. Ergo: nie można wysyłać rachunków za
    zakupione towary/usługi drogą elektroniczną, tylko tradycyjną pocztą.

    A z tego wynika, że jeśli ja planowałem handlować w sieci, również z osobami z
    poza PL, to nie będe zmuszony wysyłać listy do USA, Japonii, Chin itp, itd...

    A koszt listu do tak odległych miejsc to może być już konkretnie duży.

    Zatem, jeśli planowałem nie być VATowcem to czy powinienem zrewidować plany i
    jednak zostać vatowecem, żeby móc wysyłać PDFy (faktury VAT bez podpisu, drogą
    elektroniczną) ?

    Czy też może jest jednak jakaś możliwość, żeby jednocześnie nie być VATowcem, a
    nie wysyłać papierowych rachunków .... ? :-(

    Tutaj info o baku możliwości wysyłania e-rachunku (na dole)
    http://www.vat.pl/rachunki/index.php

    Pozdrawiam,
    Michał