  • 1. Data: 2003-03-05 15:12:46
    Temat: 1 certyfikat, 3 płatników
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Wspólnicy spółki jawnej opłacają skłądki ZUS sami za siebie (w tym
    wypadku płatnikiem nie jest spółka). Czy przy elektronicznym wysyłaniu
    można dotyczące ich dokumenty wysyłać korzystając z certyfikatu spółki,
    czy też trzeba zdobywać osobne certyfikaty dla każdego zw wspólnikół
    osobno?

  • 2. Data: 2003-03-05 15:21:10
    Temat: Re: 1 certyfikat, 3 płatników
    Od: "n...@w...pl" <n...@c...pl>

    Jedni twierdza ze jeden wystarczy i PRAWDOPODOBNIE wysylaja na jeden
    nawet z roznych firm.
    Jak sie informowalem na info-lini ZUS to dostalem informacje ze
    osobno............ i komu tu wierzyc ???

  • 3. Data: 2003-03-05 18:12:06
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "n...@w...pl" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Jedni twierdza ze jeden wystarczy i PRAWDOPODOBNIE wysylaja na jeden
    > nawet z roznych firm.
    > Jak sie informowalem na info-lini ZUS to dostalem informacje ze
    > osobno............ i komu tu wierzyc ???
    ja napewno wysyłam swoje dokumenty z certyfikatu innej firmy. i wiem że
    dokumenty dochodzą.(bo miałem korekte do zrobienia)
    certyfikat służy do zaszyfrowania danych tak, żeby nikt niepowołany tych
    danych nie odczytał. zus na podstawie wydanego certyfikatu ma "drugą połówkę
    szyfru" i sobie to odszyfrowuje, po czym dokumenty są już dalej obrabiane
    przez system.
    Śmiało można wysyłać trzech współwłaścicieli z jednego certyfikatu. I to
    ułatwia pracę, bo możesz wysłać w jednej wysyłce wszystkie trzy zestawy.
    Ja tak robie w wielu miejscach i napewno dokumenty dochodzą do zus.
    PawełJ

  • 4. Data: 2003-03-05 22:32:58
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ułatwia pracę, bo możesz wysłać w jednej wysyłce wszystkie trzy zestawy.
    > Ja tak robie w wielu miejscach i napewno dokumenty dochodzą do zus.

    Nie sadzę, aby było to prawidłowe.
    Płatnik - przekaz elektroniczny nie tylko szyfruje ale i _podpisuje_
    przesyłane do ZUS dokumenty.
    Uważam, że deklaracje, które przesyłasz podpisując kluczem innym niż tego
    płatnika, należy uznać za niezłożone.
    W przypadku spółki cywilnej jest trzech _różnych_ płatników.
    IMHO aby składać deklaracje w czyimś imieniu, to potrzebne jest do tego
    stosowne upoważnienie.

    Przyznasz, że w przypadku spółki "Kowalski, Nowak SC" , składając
    papierowe deklaracje, Kowalski może podpisać deklarację płatnika
    "Kowalski" i płatnika "SC" ale płatnika "Nowak" już nie.
    Z deklaracji wynikają zobowiązania wobec ZUS i co by to było, gdyby
    _każdy_ mógł podpisać, bez upoważnienia, deklarację za _każdego_ .

    To, że deklaracje wysyłane przez Ciebie "dochodzą do ZUS" świadczy tylko o
    "jakości" systemu zusowskiego i dziurach w systemie ochrony danych. Być
    może ZUS godzi się z taką praktyką, ale dla mnie jest to absurdalne.

    Sytuację tą należałoby niezwłocznie wyjaśnić w ZUS, by mieć pewność, że
    deklaracje zostały złożone w terminie.

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 5. Data: 2003-03-06 06:41:54
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Ryszard G" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przesyłane do ZUS dokumenty.
    > Uważam, że deklaracje, które przesyłasz podpisując kluczem innym niż tego

    A jak robia to firmy, ktore masowo prowadza listy plac dla swoich klientow?
    Czzyby mialy tyle certyfikatow ilu klientow ?

    Karol

  • 6. Data: 2003-03-06 06:52:46
    Od: "n...@w...pl" <n...@c...pl>

    > A jak robia to firmy, ktore masowo prowadza listy plac dla swoich
    klientow?
    > Czzyby mialy tyle certyfikatow ilu klientow ?

    Jezeli chodzi o biura rachunkowe, bo pewno o to Ci chodzi to sytuacja
    wyglada nieco inaczej. Biura maja podpisane stosowne umowy i w takim wypadku
    dysponuja jednym certyfikatem.
    pp

  • 7. Data: 2003-03-06 19:32:29
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    umowa jest zawarta miedzy biurem a klientem prawda?
    Więc ja też mam podpisaną uowę z właścicielem klucza, że on będzie w moim
    imieniu wysyłał dokumenty.
    Zresztą te umowy nie obchodzą zus. Według tego co mi mówiła pani w zus to
    jest umowa dla mnie a nie dla nich.
    Wiem, że moje dokumenty dochodzą, bo byłem wzywany w sprawie chorobowego i
    pani miała wydruk mojego konta (w styczniu miała grudzień).
    Gdyby nie było wolno wysyłać dokumentów innego płatnika to pewnie sam
    program by na to nie pozwalał.
    Nie będę nikogo przekonywał, że to jak wysyłam zusy jest prawidłowe, ale na
    razie dochodzą. Nie jest to pojedynczy przypadek. Mam wielu klientów, którzy
    posiadając jeden klucz wysyłają 7-12 różnych płatników. Klienci podlegają
    pod różne oddziały zus i zawsze przy uruchamianiu płatnika była rozmowa z
    ZUS czy mozna na jednym kluczu. Nikt z ZUS nigdy nie widział żadnych
    przeszkód. Niektórzy tylko mówili właśnie o umowach, żeby płatnik upoważnił
    wysyłającego.
    To wszystko funkcjonuje w ten sposób od września 2001 i dokumenty dochdzą do
    zus na czas. O wiele trudniej jest rozliczyć 10 płatników z 10 certyfikatami
    niż 10 płatników z 1 certyfikatem.
    pozdrawiam
    pawełJ

  • 8. Data: 2003-03-07 07:38:08
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    pawel J wrote:

> [...]
    > Nikt z ZUS nigdy nie widział żadnych przeszkód. Niektórzy tylko mówili
    > właśnie o umowach, żeby płatnik upoważnił wysyłającego.

    Pytanie dodatkowe
    Wiem, że z zasady właśnie tak to funkcjonuje i powinno funkcjonować w
    wypadku buiur rachunkowych. Czy istnieje obowiązek informowania ZUS, że
    rozliczenia i przesyłanie dokumentów firmy będzie dokonywać biuro a nie
    firma samodzielnie?

  • 9. Data: 2003-03-07 07:59:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 07-03-2003 08:38, Użytkownik Jureq napisał:

> [...]
    > wypadku buiur rachunkowych. Czy istnieje obowiązek informowania ZUS, że
    > rozliczenia i przesyłanie dokumentów firmy będzie dokonywać biuro a nie

    Na druku ZFA (zgłoszenie płatnika) jest miejsce na wpisanie biura
    rachunkowego w sytuacji gdy prowadzi ono dokumentacje finanasowo-księgową.
    Zgosic nalezy biuro gdy znajduje się tam dokumentacja przedsiębiorstwa -
    tak juz jest że organ administracji musi wiedziec gdzie "leżą" dokumenty
    firmy.

    Ale nie jest powiedziane że w sytuacji gdy np. dokumenty przwechowywane
    są w siedzibie firmy a biuro tylko dokonuje teletransmisji (znam pare
    takich przypadków) należy ten fakt zgłaszać.
    Na razie i bez zgłaszania dokumenty przechodzą. Ale czy tak ma byc czy
    to po prostu luka w systemie - tego chyba nikt nie wiem na pewno.

    W zusie powiedziano mi że należy zgłaszać biuro które dokonuje
    teletransmisji "żeby deklaracje gdzies nie zginęły".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl