  • 1. Data: 2004-05-25 13:44:43
    Temat: 1 osobowa DG - a podatki, VAT, ...?
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zalozylem jednoosobową dzialalnosc na osobe fizyczną. Jest nia Agencja
    Reklamowa.
    Nurtuje mnie pytanie co lepiej jest dla mnie wybrac, czy:
    - karta podatkowa z VAT
    - ryczalt z VAT
    - KPIR z VAT
    Oczywiście pytanie jest takie , co wybrac aby najmniej oddawac panstwu w
    formie opodatkowania narzucownego z gory?
    Dodam, ze kosztami tu beda umowy o dzielo/zlecenie z podwykonawcami
    tworzacymi m.in strony internetowe. Dochod roczny szacuje na ok. 10000-20000
    k...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-05-25 14:02:24
    Temat: Re: 1 osobowa DG - a podatki, VAT, ...?
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Reklamowa.
    > Nurtuje mnie pytanie co lepiej jest dla mnie wybrac, czy:
    było by dobrze, ale ustawa nie przewiduje takiej mozliwosci
    :-)

> [...]
    > Dodam, ze kosztami tu beda umowy o dzielo/zlecenie z podwykonawcami
    > tworzacymi m.in strony internetowe. Dochod roczny szacuje na ok.

    Po pierwsze podpowiedzi jakie otrzymasz na grupie powinieneś traktować z
    rezerwą - wybór formy opodatkowania jest wyborem na tyle istotnym, iż
    powinieneś sam brać za to odpowiedzialność...
    ;-)

    Niestety wybrałeś temat-rzekę, ale ogólne zasady są takie:

    ryczałt : w twoim przypadku: podatek 8.5% PRZYCHODU
    kpir - wg. skali 19,30,40% lub 19% liniowo, jeżeli tej pracy nie będziesz
    wykonywał na rzecz swojego pracodawcy+utrata ulg i zwolnień
    podatkowych+inne..

    Nie podałeś przewidywanego przychodu, ale możesz sobie spokojnie wyliczyć
    podatek na ryczałcie, skoro oszacowałeś dochód.
    Co do kpir to dość proste: podatek wg. skali
    :-)

    Podpowiedzieć mogę jedynie to, iż wszystkie znane mi agencje są na kpir.
    Duże przychody, spore koszty - bardziej im się opłacaja niż ryczałt.

    pozdrawiam i życzę powodzenia na nowej drodze
    lukasz

  • 3. Data: 2004-05-25 17:41:01
    Od: "sonka" <s...@o...pl>

> [...]
    > Dodam, ze kosztami tu beda umowy o dzielo/zlecenie z podwykonawcami
    > tworzacymi m.in strony internetowe. Dochod roczny szacuje na ok. 10000-20000

    o ile się orientuję, sa to usługi niematerialne, więc jest ksiązka