    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 1 osobowa DG - a podatki, VAT, ...?
    Date: Tue, 25 May 2004 16:02:24 +0200

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c8vik8$e6j$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Zalozylem jednoosobową dzialalnosc na osobe fizyczną. Jest nia Agencja
    > Reklamowa.
    > Nurtuje mnie pytanie co lepiej jest dla mnie wybrac, czy:
    > - karta podatkowa z VAT
    było by dobrze, ale ustawa nie przewiduje takiej mozliwosci
    :-)

    > - ryczalt z VAT
    > - KPIR z VAT
    > Oczywiście pytanie jest takie , co wybrac aby najmniej oddawac panstwu w
    > formie opodatkowania narzucownego z gory?
    > Dodam, ze kosztami tu beda umowy o dzielo/zlecenie z podwykonawcami
    > tworzacymi m.in strony internetowe. Dochod roczny szacuje na ok.
    10000-20000

    Po pierwsze podpowiedzi jakie otrzymasz na grupie powinieneś traktować z
    rezerwą - wybór formy opodatkowania jest wyborem na tyle istotnym, iż
    powinieneś sam brać za to odpowiedzialność...
    ;-)

    Niestety wybrałeś temat-rzekę, ale ogólne zasady są takie:

    ryczałt : w twoim przypadku: podatek 8.5% PRZYCHODU
    kpir - wg. skali 19,30,40% lub 19% liniowo, jeżeli tej pracy nie będziesz
    wykonywał na rzecz swojego pracodawcy+utrata ulg i zwolnień
    podatkowych+inne..

    Nie podałeś przewidywanego przychodu, ale możesz sobie spokojnie wyliczyć
    podatek na ryczałcie, skoro oszacowałeś dochód.
    Co do kpir to dość proste: podatek wg. skali
    :-)

    Podpowiedzieć mogę jedynie to, iż wszystkie znane mi agencje są na kpir.
    Duże przychody, spore koszty - bardziej im się opłacaja niż ryczałt.

    pozdrawiam i życzę powodzenia na nowej drodze
    lukasz