  • 1. Data: 2003-01-18 14:17:25
    Temat: 1% w s.c. a Zus
    Od: "Lolo" <l...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich .
    Prowadzę działalność gospodarczą i mam propozycje by wejsc do spółki
    cywilnej jako udziaówiec 1% jakie obciążenia z zus-u spadna na mnie z
    góry dziękuję za odpowiedź a propo dlaczego 1% taka przysługa dla
    brata :-)
    l.kurz

  • 2. Data: 2003-01-18 14:40:09
    Temat: Re: 1% w s.c. a Zus
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Lolo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich .
    > Prowadzę działalność gospodarczą i mam propozycje by wejsc do spółki
    > cywilnej jako udziaówiec 1% jakie obciążenia z zus-u spadna na mnie

    "Udział" nie ma tu znaczenia. Jeśli pracujesz na etacie, zarabiając powyżej
    płacy minimalnej (dziś 800 zł brutto), to zapłacisz "tylko" zdrowotne -
    około 100 zł miesięcznie.
    A jeśli nie osiągasz płacy minimalnej, to oczywiście wszystkie składki ZUS.

    Kuba

  • 3. Data: 2003-01-18 15:52:40
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Lolo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > mam propozycje by wejsc do spółki
    > cywilnej jako udziaówiec 1%
    A po spółce cywilnej 1% udziałowiec????

  • 4. Data: 2003-01-18 17:07:11
    Od: "Lolo" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > A po spółce cywilnej 1% udziałowiec????

    żeby nie likwidować 10 letniej tradycji
    l.kurz

  • 5. Data: 2003-01-18 21:00:23
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > żeby nie likwidować 10 letniej tradycji

    Ale zmiana udziałowca w s.c. , to zaprzestanie tradycji.....
    Równie dobrze mógłby być ten ostatni współwłaściciel sam. Nazwa zostanie, zabraknie
    jedynie liter s.c.
    A o ile prościej się działa niż z 1% balastem.

    Z Twojego punktu widzenia, to strata forsy na zdrowotny ZUS, bo go od podatku
    "oderżnęli" i jeszcze jedno źródło do PIT.
    A na czas kontroli skarbowej czy podobnej będziesz latał jak kot z pęcherzem

  • 6. Data: 2003-01-18 22:07:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik berdycz napisał:
> [...]
    "oderżnęli" i jeszcze jedno źródło do PIT.
    > A na czas kontroli skarbowej czy podobnej będziesz latał jak kot z pęcherzem

    Nie zapominajmy też że 1% udziału w sc to 1% udziału w zyskach ale 100%
    odpowiedzialności za długi. Również te podatkowe...

    Bo odpowiada sie solidarnie - co w tłumaczeniu na polski znaczy "płaci
    ten kogo predzej złapią albo z którego mozna łatwiej sciągnąć".

    Chyba warto sie dobrze zastanowić...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-01-18 23:40:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jan 2003, XYZ wrote:

> [...]
    >+
    >+ "Udział" nie ma tu znaczenia. Jeśli pracujesz na etacie,

    Widzę że się chwali wsłasną DG (jak rozumiem z tego żyje).
    [...]
    >+ A jeśli nie osiągasz płacy minimalnej, to oczywiście wszystkie składki ZUS.

    Sugerujesz że od *każdej* DG w której ma się udziały płaci się
    cały ZUS ?? Albo że od DG można deklarować dochody poniżej
    płacy minimalnej ?
    - ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-19 11:27:01
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Widzę że się chwali wsłasną DG (jak rozumiem z tego żyje).
    Ja czy Lolo?
> [...]
    >
    > Sugerujesz że od *każdej* DG w której ma się udziały płaci się
    > cały ZUS ?? Albo że od DG można deklarować dochody poniżej

    Nie sugeruję żadnego z Twoich domysłów. Do niedawna faktycznie płaciło się
    od każdej DG - ale teraz faktycznie jeśli masz inną DG, to od kolejnej
    płacisz tylko zdrowotne. Sorry za brak uściślenia.
    I naturalnie od DG składki są od 60% średniej płacy. O minimalnej pisałem
    jeśli pochodzi z etatu.

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 9. Data: 2003-01-19 14:19:41
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    >
    > Bo odpowiada sie solidarnie - co w tłumaczeniu na polski znaczy "płaci
    > ten kogo predzej złapią albo z którego mozna łatwiej sciągnąć".

    Dobrze , że wyłożyłaś "kawę na ławę". Ja tego nie chciałem wcześniej wprost
    napisać!:-)

  • 10. Data: 2003-01-19 21:53:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

> [...]

    >Ale zmiana udziałowca w s.c. , to zaprzestanie tradycji.....
    >Równie dobrze mógłby być ten ostatni współwłaściciel sam. Nazwa zostanie, zabraknie

    Ale będzie inny podmiot. Inny NIP inny REGON, wszystkie umowy itp trzeba
    od nowa zawierać, wszelkie układy z hurtowniami itp trzeba od nowa.
    telefon trzeba od nowa i płacić...

    >A o ile prościej się działa niż z 1% balastem.

    Czy ja wiem? Zawsze można z czasem przyjąć innego wpólnika na większy
    procent

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/