eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki18,1% pieniędzy zapłaconych do TPSA za ostatnie 5 lat do odzyskania !!! › Re: 18,1% pieniędzy zapłaconych do TPSA za ostatnie 5 lat do odzyskania !!!
    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 18,1% pieniędzy zapłaconych do TPSA za ostatnie 5 lat do odzyskania
    !!!
    Date: Mon, 2 Jun 2003 20:42:50 +0200

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    news:bbg49k$m6n$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie zgadzam się z tym co piszesz, ale nawet jakbym się zgadzał to lepiej
    > siedzieć cicho, chyba, że ktoś chce zwrócić cały odliczony VAT z odsetkami
    > za 5 lat plus stosowne zadośćuczynienie w formie grzywny.
    >
    > Ale ja chciałem nie o tym... Czy ktoś wie może na jakiej podstawie TPSA
    NIE
    > PODAJE ceny jednoskowej netto na swoich fakturach i czy w związku z tym
    > faktury te nie są wadliwe i dają prawo do odliczenia VAT-u?

    Stosownie do art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o cenach (jedn.
    tekst: Dz. U. z 1988 r. Nr 27, poz. 195 ze zm.) podatek VAT jest elementem
    cenotwórczym, co oznacza, że sprzedawca towaru lub usługi, kalkulując cenę,
    jest uprawniony do wliczenia do niej podatku VAT. O wysokości ceny, jaką
    obowiązany jest zapłacić nabywca towaru lub usługi, decyduje wszakże treść
    umowy ze sprzedawcą. Cena nie obejmuje podatku VAT, jeżeli umowa nie
    przewiduje jako elementu ceny tego podatku.

    WYROK SN I CKN 429/97 Z 23.01.1998 R. (OSNC 1998 NR 9, POZ. 139)

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl