    From: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 2 absurdy
    Date: Mon, 28 Feb 2005 11:17:58 +0100

    Użytkownik "Olek" <O...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:cvtl7k$kp9$1@achot.icm.edu.pl...
    > Dopiero sie ucze, wiec moge cos zle rozumiec, ale zobaczcie:
    >
    > 2) Jesli wystawie FV na termin, a kontrahent nie zaplaci, to i tak musze
    > odprowadzic podatek. Chce sie wiec przed tym zabezpieczyc i mowie
    klientowi:
    > Moze pan kupic u mnie na FV komputer za 20 000, ale placi pan gotowka.
    Niby
    > dobre zabezpieczenie, tyle ze przeczytalem tez, ze firmy maja obowiazek
    > realizowac wszystkie rozliczenia przekraczajace 3000 Euro przez konto
    > bankowe. Czyli co - problem nie do rozwiazania, tak? Bo klient powie, ze
    > jego ksiegowy nie zleci przelewu, jak nie zobaczy faktury na komputer, a
    ja
    > musze wtedy zrobic fakture na termin, chocby 1 dzien, wiec jak sie klient
    > rozmysli i nie zaplaci, to leze, bo podatek i tak musze zaplacic, tak?

    Po pierwsze to aby zaplacic nie trzeba faktury, ale po drugie istnieje cos
    takiego jak
    faktura pro-forma

    > A juz zupelnie na marginesie, to, ze ja odpowiadam, jesli dostane FV od
    > firmy, ktora nie jest VAT-owcem, albo jesli firma nie uwzgledni FV w
    swojej
    > ewidencji, to juz jawne bezprawie :(

    alez co ty? przeciez to jest jak nabardziej zgodne z prawem - jesli dobrze
    pamietam to wypowiadal
    sie nawet w tej kwesti sad najwyzszy! Mamy po prostu bandyckie Panstwo,
    ktore traktuje
    swoich obywateli jak zlodziei :-((((((