    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 2 kraje a podatek
    Date: Tue, 14 Feb 2012 11:17:13 -0600

    On 2/14/2012 10:25 AM, Majka wrote:

    > Od znajomej dowiedziałam się, ze podobno można odliczyć dietę i koszty
    > przychodu. Nie mam zamiaru głowić się im czytać dziesiątki art., niech
    > idzie do biura podatkowego.
    > Pozdrawiam

    ale lenistwo nikomu sie nawet googlnąć nie chciało.

    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/umowy_miedzynar
    odowe/niemcy_konwencja-tekst_polski,niemiecki.pdf

    Art 15.

    dla nieczytatych, bo faktycznie ciężko się czyta

    http://praca.money.pl/wiadomosci/artykul/podwojne;op
    odatkowanie;czyli;praca;za;granica;a;fiskus,201,0,13
    4345.html

    http://www.finanzamt.pl/index.php?option=com_content
    &view=article&id=76&Itemid=72

    Dla nieklikaczy

    Dochody w Niemczech nie są opodatkowane w Polsce, ale mają wpływ na
    ustalenie progu podatkowego w Polsce.
    Czyli wykazuje się całość dochodów z obu państw tylko aby wyliczyć pdo
    jkaki próg podatkowy się podpada, po cztym tak wyliczony procent stosuje
    się do dochodów osiągniętych w Polsce.
    Nazywa się to metoda wyłączenia z progresją.

    Jak ktoś chce sobie poczytać więcej to tu

    http://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&
    ie=UTF-8&ion=1#sclient=psy-ab&hl=en&site=webhp&sourc
    e=hp&q=umowa%20o%20unikaniu%20podw%C3%B3jnego%20opod
    atkowania%20niemcy&pbx=1&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_sm=&gs
    _upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=c3fe1decc135f
    e9e&ion=1&biw=1090&bih=1533&ion=1&pf=p&pdl=500

    Oczywiscie powyższe dotyczy wyrobników.

    dochody z odsetek, dywident, spadków, emerytów, kadry nadzorczej mają
    swoje oddzielne paragrafy w umowie podanej w pierwszym linku.