eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › 2 miesca pracy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2008-02-27 17:27:29
    Temat: 2 miesca pracy
    Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl>

    Witam
    Witam Mam problem dotyczący kosztów uzyskania przychodów. W jednej pracy mam
    PIT 11 od 01.01 do 31.05 i koszty wyniosły tu 651 zł (wypłata do 10-go dnia
    następnego miesiąca). W drugiej mam od 22.05 do 31.12 i 759,50 zł (wypłata w
    tym samym miesiącu). Mam je w rozliczeniu dodać do siebie i wpisać kwotę
    1410,5 (jako koszty z wielu stosunków pracy) czy też może jak są dwie umowy
    jednocześnie krócej niż miesiąc muszę zastosować 1302 zł? A może jest
    jeszcze inne wyjście?
    Zwłaszcza, że w obu przypadkach jak wyliczam podatek wychodzi mi że mam
    niedopłaty ok 100 zł. Czy to z powodu tego, że przez 9 dni miałam umowę w 2
    miejscach?

    Pozdr
    Dippi


  • 2. Data: 2008-02-27 21:54:25
    Temat: Re: 2 miesca pracy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2008, dippi wrote:

    > Witam
    > Witam Mam problem dotyczący kosztów uzyskania przychodów. W jednej pracy mam
    > PIT 11 od 01.01 do 31.05 i koszty wyniosły tu 651 zł (wypłata do 10-go dnia
    > następnego miesiąca). W drugiej mam od 22.05 do 31.12 i 759,50 zł (wypłata w
    > tym samym miesiącu). Mam je w rozliczeniu dodać do siebie i wpisać kwotę
    > 1410,5 (jako koszty z wielu stosunków pracy) czy też może jak są dwie umowy
    > jednocześnie krócej niż miesiąc muszę zastosować 1302 zł? A może jest jeszcze
    > inne wyjście?

    AFAIR w ustawie jest że koszty przysługują *miesięcznie*.
    Czyli trzeba w każdym miesiącu *odrębnie* określić, czy koszt był
    zwykły czy podwyższony.
    A z prawem do zaliczenia kosztu jest cyrk, bo USy wydają interpretacje
    niezgodne z ustawą (acz na ogół korzystne dla podatnika), jako że
    zgadzają się z prawem zaliczenia kosztu kiedy się *pracowało*,
    podczas gdy z ustawy wynika, że koszt przysługuje kiedy się
    *zarabia* (a jednocześnie ustawa ustala, że ma to miejsce w dniu
    wypłaty).

    pzdr, Gotfryd


  • 3. Data: 2008-02-28 20:53:36
    Temat: Re: 2 miesca pracy
    Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości

    >> Witam Mam problem dotyczący kosztów uzyskania przychodów. W jednej pracy
    >> mam PIT 11 od 01.01 do 31.05 i koszty wyniosły tu 651 zł (wypłata do
    >> 10-go dnia następnego miesiąca). W drugiej mam od 22.05 do 31.12 i 759,50
    >> zł (wypłata w tym samym miesiącu). Mam je w rozliczeniu dodać do siebie i
    >> wpisać kwotę 1410,5 (jako koszty z wielu stosunków pracy) czy też może
    >> jak są dwie umowy jednocześnie krócej niż miesiąc muszę zastosować 1302
    >> zł? A może jest jeszcze inne wyjście?
    >
    > AFAIR w ustawie jest że koszty przysługują *miesięcznie*.
    > Czyli trzeba w każdym miesiącu *odrębnie* określić, czy koszt był
    > zwykły czy podwyższony.
    > A z prawem do zaliczenia kosztu jest cyrk, bo USy wydają interpretacje
    > niezgodne z ustawą (acz na ogół korzystne dla podatnika), jako że
    > zgadzają się z prawem zaliczenia kosztu kiedy się *pracowało*,
    > podczas gdy z ustawy wynika, że koszt przysługuje kiedy się
    > *zarabia* (a jednocześnie ustawa ustala, że ma to miejsce w dniu
    > wypłaty).

    Ok, tylko jak to odnieść do mojego przypadku?

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1