    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 2 telefony kom. na abonament a 1 osobowa DG
    Date: Wed, 3 Oct 2007 10:49:51 +0200

    > Załóżmy że mam firmę która zajmuje się wbijaniem gwoździ na zlecenie. Mam
    > supernowoczesny młotek którym wbijam 100 gwoździ na minutę. Kupuję sobie
    > jednak zwykły młotek, bo:

    > - ten supernowoczesny mi się źle trzyma w ręce

    Czyli tym nowym wbijesz byc moze wiecej. Albo będziesz mógł dłużej wbijać,
    bo ręka nie bedzie Ci bolała. Czyli jest szansa że zrobisz wiecej roboty.

    > - jestem tradycjonalistą

    Czyli przyzwyczajenie. Z reguły jak jesteś do danego narzędzia
    przyzwyczajony to lepiej Ci sie tym pracuje nizjakimkolwiek innym. A lepiej
    to zazwyczaj szybciej, wygodniej, bezpieczniej itd.

    > - firma produkująca supernowoczesny młotek wspiera cośtam a ja
    > ideologicznie jestem temu przeciwny
    > - bo tak.

    Cieżko Ci będzie obrnonić koszt mówiąc, że poniosłes go "bo tak" albo że
    ideologia producenta ci sie nie podoba. Argumentacja bez szans powodzenia,
    wurzucam Ci młotek z kosztów :)

    > Wydajność mi spada, nijak nie mogę założuyć że przychody mi się zwiększą,
    > jednak nowy młotek mogę zaliczyć do KUP.

    Jak widzisz, mozna założyć że przychody się zwiększą.

    "kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty
    poniesione w celu osiągnięcia przychodów(...)". Pytajacy ma już jeden
    telefon, teraz chce drugi. Najprościej wiec założyć, że ten wydatek ma mu
    zwiekszyć jego przychody. Musi mieć to założenie, bo jeśli nie, to po
    cholerę kupuje, jesli celem nie jest osiagniecie przychodów?

    Kupuje, by np. dać oddzielny numer (jak napisała Jagna) dla wybranych
    klientów do kontaktów przez 24h. A takie ułatwienie moze skutkować
    zwiększeniem przychodów. Lepsza obsługa, lepsze podejście do klienta, szansa
    na więcej klientów chcących takiej jakości obsługi.