  • 1. Data: 2003-05-27 17:50:52
    Temat: UE vat internet
    Od: "wob" <s...@s...polbox.pl>

    Witam
    czy to prawda, że po wejściu do Unii Europejskiej czeka nas podwyżka podatku
    vat z 7% do 22% za usługi związane z dostępem do internetu ? - na jednej z
    grup coś takiego wyczytałem

    --
    wob

  • 2. Data: 2003-05-28 01:57:39
    Temat: Re: UE vat internet
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > czy to prawda, że po wejściu do Unii Europejskiej czeka nas podwyżka
    podatku
    > vat z 7% do 22% za usługi związane z dostępem do internetu ? - na jednej z
    > grup coś takiego wyczytałem

    Tak to prawda. Obecnie obowiązująca obniżona stawka VAT (7%) została
    wprowadzona okresowo do czasu wejścia Polski do UE, później będzie
    obowiązywać stawka podstawowa. Nie winił bym jednak za to UE; po prostu
    zgodziliśmy się stosować stawkę podstawową, taką jaka obowiązuje w całej
    Unii na tego typu usługi, jednak to ile ona wynosi zależy tylko od naszego
    rządu, a że jest pazerny - to jest to 22% ;) Teoretycznie gdyby rząd
    zechciał, to mógłby stosować np. stawkę obniżoną w wysokości - 3%, a
    podstawową - 7%.
    No, ale się rozmarzyłem :-)))

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 3. Data: 2003-05-28 06:58:06
    Od: maruda <m...@b...pl>

    28.05.2003 03:57, osoba o wdzięcznym nicku 'valet', napisała:

> [...]
    > rządu, a że jest pazerny - to jest to 22% ;) Teoretycznie gdyby rząd
    > zechciał, to mógłby stosować np. stawkę obniżoną w wysokości - 3%, a

    Ponadto usługi dostępu do internetu w UE nie są tak wyżyłowane cenowo,
    jak w RP.

  • 4. Data: 2003-05-28 07:18:51
    Temat: Re: Re: UE vat internet
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Wed, 28 May 2003 03:57:39 +0200, "valet" <v...@w...pl> wrote:
    >rządu, a że jest pazerny - to jest to 22% ;) Teoretycznie gdyby rząd
    >zechciał, to mógłby stosować np. stawkę obniżoną w wysokości - 3%, a
    >podstawową - 7%.

    Coś mi się zdaje, że by nie mógł. O ile dobrze pamiętam stawka
    podstawowa VAt w krajach UE nie powinna być niższa niż 15%, co wynika
    z jakiś tam wytycznych.
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 5. Data: 2003-05-28 23:55:50
    Temat: Re[3]: UE vat internet
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    ssp> Coś mi się zdaje, że by nie mógł. O ile dobrze pamiętam stawka
    ssp> podstawowa VAt w krajach UE nie powinna być niższa niż 15%, co wynika
    ssp> z jakiś tam wytycznych.
    ssp> --

    ssp> Sławomir Dąbrowski

    Slyszalem wersje, ze wytyczne sa, iz stawka ma byc jednolita, ale bez
    okreslonej wysokosci.

    Moze w koncu warto by znalesc te "wytyczne", bo cos mi sie zdaje, ze
    zaczyna sie z tego robic zastepcza wersja sentencji "bo taka jest wola
    Ludu".

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl