    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[3]: prawo a inernet
    Date: 28 Sep 2003 01:10:57 +0200

    Witam.

    GSn> Wykonawca nie płaci nic. OK.
    GSn> Ale jest drobiazg: IMO zamawiający ma *przychód*.

    Ale to nas interesuje mniej. Podobnie, jak to, czy uda sie przekonac
    zmawiajacego do takiego kombinowania - od tego powinna byc grupa
    pl.soc.negocjacje. :)

    (...)

    Nie kwestionuje, bo to oczywiste. Dlatego napisalem:

> [...]

    Idzmy jednak dalej:

    GSn> Co nic nie zmienia.

    Zmienia. Wariant (a) bardziej nadaje sie do celow dowodowych przed
    ewentualnym czepialstwem US, ze to wyswietlanie banerow bylo
    faktycznym przedmiotem operacji, zas (b) jest mniej klopotliwe, bo
    dokument jest jeden.

    GSn> Skoro wartość odszkodowania została
    GSn> już wyceniona, to czy zostanie fizycznie wpłacona do
    GSn> kasy czy zostaną za to wyświetlone bannery - były
    GSn> zamawiający :] "coś dostał"

    Oczywiste. Tylko, ze ja nie po to wyroznialem te dwie metody, zebys
    pomyslal o wspolnych elementach obu metod, ale o tych rozniacych sie.
    Twoje zdanie jest wiec prawdziwe, ale poniewaz nie jest argumentem
    przeciw temu, co napisalem, nie ma znaczenia dla naszej dyskusji.

    GSn> i ma pech.

    Nie pech, bo zaplacic podatku moze mniej albo tyle samo ile z umowy o
    dzielo - w zaleznosci od kwot umowy i odszkodowania. Ale podatek nie
    jest jedynym elementem kosztowym - nie zapominaj o ZUS, bo w przypadku
    wyswietlania banerow nie bedziemy mieli do czynienia z umowa o dzielo,
    ale z umowa zlecenia (przy zalozeniu, ze bez kombinacji). Tak wiec w
    mojej propozycji obie strony zyskuja, albo co najmniej jedna zyskuje,
    a druga nie traci, i nie ma mowy o zadnym pechu*.

    *chyba, ze o tym, o ktorym wspominalem - "udowodnienie obejscia",
    "niewaznosc umowy", "zanizenie podatku", itp.

    GSn> Jak miałeś na myśli wykonawcę - to owszem ;)
    GSn> Ale zamawiający musiałby nie umieć liczyć - lub mieć
    GSn> stratę, wtedy rzeczywiście mu się opłaci.

    Zaloz, ze zamawiajacy _umie liczyc_. I sam fakt, ze sa przypadki, w
    ktorych moze mu sie to oplacic (lub nie stracic w stosunku do umowy o
    dzielo i zlecenia) sa wystarczajacym powodem, by realnie taka operacje
    przeprowadzic, skoro druga strona (wykonawca) sie tego domaga.

    GSn> [...]

    GSn> E tam, przesadzasz :) Podatek IMO się należy :)

    Nie przesadzam. Bo to, ze zamawiajacy ma podatek, nie powoduje "z
    urzedu", ze wykonawca nie zanizyl swojego podatku. Decyzje zwiazana z
    zanizeniem podatku dostanie wykonawca, a nie zleceniodawca. To raz.

    Po drugie, to, ze podatek sie nalezy, nie ma nic wspolnego z tym, w
    jakiej wysokosci i w jakim terminie. Moze byc tak i pewnie najczesciej
    tak jest, ze kwota wynagrodzenia z umowy oraz odszkodowania za
    niewykonanie tej umowy znacznie sie roznia (i taka roznica rowniez
    bedzie uzasadnieniem do celow dowodych, o ktorych wyzej). Np. za
    wykonanie - 5000 zlotych od zamawiajacego, za nie wykonanie - 1000
    zlotych od wykonawcy. I co wtedy? Dalej bedziesz twierdzil, ze nie ma
    zanizenia podatku? A jesli termin zaplaty podatku, nawet w tej samej
    wysokosci, bedzie sie znacznie roznil dla zamawiajacego i dla
    wykonawcy, to uwazasz, ze dalej bedzie to obojetne budzetowi i ze
    skoro "saldo" podatkowe sie zgadza, to wszystko gra?

    Ponadto - mozna podwazyc nie tylko wysokosc podatku, i nie tylko moze
    probowac dokonywac tego US, dlatego napisalem:

    >Co prawda, jesli fiskusy _albo zusy_ udowodnia Ci obejscie ustawy...,
    >zanizenie podatku..., _albo tym podobne_, to moze byc niewesolo.

    Przychodza mi na mysl takie konkretne "kary":
    a) objecie obowiazkowym ubezpieczeniem od umowy zlecenia;
    b) wykazanie prawadzenia DG;
    c) objecie obowiazkowym ubezpieczeniem prowadzacego DG;
    oraz zwiazane z tym madaty, kary, itp.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl