    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[6]: Praca bez wynagrodzenia
    Date: Fri, 20 Jun 2003 00:37:26 +0200

    On Wed, 18 Jun 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...ktoś...]
    >+ J> Nie no, wszystko mozna podwazyc ... pytanie tylko z jakim skutkiem.
    >+
    >+ No wlasnie. Jesli masz uzyskac jakies swiadczenie lub dzialanie ze
    >+ strony instytucji, a ona twierdzi, ze tego nie zrobi bo "costam", to
    >+ ciezar dowodu, ze masz racje spada na Ciebie, a nie instytucje.

    Znaczy: usiłuje się tak robić :(

    >+ A nie daj Boze nie dochowaj terminu, miej klopoty z kasa (np. z oplata
    >+ na pozew cywilny), itp. - masz przechlapane. Wiec nie pisz mi, ze to
    >+ ZUS musi cos udowadniac... Rowniez przed sadem. Bo sad bedzie mial
    >+ protokol z kontroli ZUS i to na drugiej stronie bedzie ciazyc powinnosc
    >+ wykazania, ze jest on niezgodny z rzeczywistoscia. Przeciez sad sam
    >+ faktow obalajacych twierdzenia ZUS nie wymysli...

    wKF (rozumiem że temat raczej na *.prawo): czy sąd powinien "sam
    z siebie" *zamiast* "wymyślania faktów" spostrzec że instytucja
    wydająca decyzję nie była do takiego "wydania" uprawniona ?
    Andrzej K (Oberfeldkurat) najwyraźniej w tym kierunku wskazuje
    i IMHO wygląda że tak jest: ZUS wydaje decyzję do której nie
    jest uprawniony. Pytanie: czy sąd powinien *z urzędu* spostrzec
    że ma miejsce naruszenie prawa ? Przecież jeśli twoi rodzice
    żyją i mają pełnię praw - to nawet jakbym im naubliżał, sąd
    nie przyjąłby *twojego* zgłoszenia, prawda ?? Dlaczego ? Bo
    IMHO nie jesteś uprawnionym podmiotem. No to skoro ZUS też
    nie jest...

    Mowa oczywiście o warunkach praworządności :) a nie przypadku
    w którym sprawy są odkładane na stos bo kolejka dłuższa
    niż do mięsnego w stanie wojennym :(, bo to problem
    sam w sobie.
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd