eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki6 dniowy tydzien pracy, a urlop › Re: 6 dniowy tydzien pracy, a urlop
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!not-for-mail
    From: "News TP S.A." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 6 dniowy tydzien pracy, a urlop
    Date: Wed, 24 Jul 2002 10:12:40 +0200
    Organization: POZMAN - http://www.man.poznan.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <ahlool$faa$1@sunflower.man.poznan.pl>
    References: <ahllnp$hmv$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: mpk-gw.man.poznan.pl
    X-Trace: sunflower.man.poznan.pl 1027499605 15690 212.126.28.133 (24 Jul 2002
    08:33:25 GMT)
    X-Complaints-To: t...@m...poznan.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 24 Jul 2002 08:33:25 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:63437
    [ ukryj nagłówki ]

    Niestety nie bardzo rozumiem ! Czy to oznacza, że w okresie rozliczeniowym
    nie udziela się w Pani firmie odpowiedniej ilości dni wolnych?!
    Par. 3 w pięciodniowym tygodniu pracy mówi co prawda nie wprost o 2 dniach
    wolnych w tygodniu (przeciętnie w tym roku 42 godziny tygodniowo) co
    oznacza, że pracownik otrzymuje np. wolną niedzielę i jakiś inny dzień w
    tygodniu (między poniedz. a piątkiem) musi to zostać zaplanowane w grafiku
    (planie) pracy i podane pracownikowi przed rozpoczęciem okresu
    rozliczeniowego. Wtedy pracownik w tygodniu ma tylko 5 dni roboczych i na
    tyle dni musi wystawić kartę urlopową (na faktycznie planowane dni pracy).
    Inaczej pracodawca łamie prawo pracy. Założyłem że jest to standardowy
    wymiar rozkład czasu pracy ( nie 3 zmiany, 4 brygady, czy równoważne normy
    czasu pracy).
    Pozdrawiam
    Yaro_p

    Użytkownik "Kinga" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ahllnp$hmv$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Mam nastepujaca watpliwosc: otoz Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r KODEKS
    > PRACY w Art. 154. Par. 2. mowi, ze "Za dni robocze uważa się wszystkie
    dni,
    > z wyjątkiem niedziel oraz świąt określonych w odrębnych przepisach.
    > Par. 3. Dni wolnych od pracy, wynikających z rozkładu czasu pracy w
    > pięciodniowym tygodniu pracy, nie wlicza się do urlopu.".
    > Co w sytuacji jesli u mnie w firmie soboty sa pracujace. Jak ja powinnam
    > rozliczac urlop z pracownikami?
    > Dzieki za wszystkie odpowiedzi
    > pozdrawiam Agnieszka
    >
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1