  • 1. Data: 2009-03-23 21:21:45
    Temat: 79 zł dochodu - ile kosztów?
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jakie powinny być zastosowane koszty jeżeli ktoś zarobił 79 zł po odjęciu
    składek.
    111,25
    czy 79 zł?
    Tak niska kwota zarobku wzięła się z czasu pracy - dwa dni a później
    chorobowe.

    Problem w tym że na pit 11 koszty są 111,25
    Wg mnie powinny być 79.

    I wg mnie do pit 37 powinny być wpisane koszty nie większe niż dochód a wg
    kogoś kto ma tego pita takie jak na pit 11

    Kto ma rację i dlaczego ?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2009-03-23 21:27:16
    Temat: Re: 79 zł dochodu - ile kosztów?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I wg mnie do pit 37 powinny być wpisane koszty nie większe niż dochód a
    > wg kogoś kto ma tego pita takie jak na pit 11
    >
    > Kto ma rację i dlaczego ?

    IMHO nic nie stoi na preszkodzie, by ze stosunku pracy miec w sensi
    epodatkowym strate..., a wiec...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-03-23 21:54:27
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > IMHO nic nie stoi na preszkodzie, by ze stosunku pracy miec w sensi
    > epodatkowym strate..., a wiec...

    Nie przypomnę sobie w jakiej gazecie czytałem, ale na 10% było napisane że
    koszty nie mogą przekraczać dochod.
    Co nawet byłoby sensowne bo ciężko byłoby na liście wyliczyć taką sytuację
    79-111,25=-32,25
    -32x0,19 = -6

    Wychodzi jakby nie patrzył podatek ujemny.

    I z powyższego wynikają moje wątpliwości

    --
    Pawełj

  • 4. Data: 2009-03-23 21:59:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Co nawet byłoby sensowne bo ciężko byłoby na liście wyliczyć taką sytuację
    > 79-111,25=-32,25
    > -32x0,19 = -6
    >
    > Wychodzi jakby nie patrzył podatek ujemny.

    Ujemy dochod nazywa sie strata i nie jest niczym nadzwyczajnym np. w
    dzialalnosci gospodarczej.
    Podatek od straty naliczany jest liniowo wg stawki 0% :)
    W przytoczonym przeci Ciebie przyopadku wynisie on 0 zl.
    Byc moze faktycznie przy stosunku pracy nei moze byc strata, dlatego w
    poprzednim posci enapisalem IMHO - a do ustawy nie chce mi si zagladac :)
    Ale na pewno ktos bedzi ewiedzial na 100% :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-03-24 20:50:55
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Ale na pewno ktos bedzi ewiedzial na 100% :)
    Pewnie niejeden wie.
    Jakby jeszcze zechciał się wiedzą podzielić...

    --
    PawełJ