  • 1. Data: 2009-03-23 21:30:22
    Temat: Ulga odsetkowa <--> "historyczna" ulga budowlana
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    Przeszukałem co się dało googlem i wyszło mi tak:
    Osoby, które skorzystały w przeszłości z ulgi budowlanej, nie mogą skorzystać
    z ulgi odsetkowej od kredytu hipotecznego.

    Ja skorzystałem z tej pierwszej, historycznej ulgi budowlanej ok. 1994-1995.
    Nie mogę dotrzeć teraz do PITów z tego okresu. Czy tamtą ulgę traktować należy
    jak "ulgę budowlaną" wykluczjącą właśnie prawo do skorzystania z ulgi
    odsetkowej od kredytu? We wszystkich komentarzach, do których dotarłem, mowa
    było o ulgach z lat 2000 i później, dlatego łudzę się, że może ta moja stara
    ulga sprzed 15 lat nie podpada ....? Oczywiści szukam jak się da możliwości
    skorzystania z odliczenia odsetek.

    Będę wdzięczny za odpowiedź, nawet jeśli prawda będzie bolesna ;-)

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 2. Data: 2009-03-23 21:33:06
    Temat: Re: Ulga odsetkowa <--> "historyczna" ulga budowlana
    Od: stoowa <s...@w...pl>

    e-kran pisze:
> [...]
    > skorzystania z odliczenia odsetek.
    >
    > Będę wdzięczny za odpowiedź, nawet jeśli prawda będzie bolesna ;-)

    to jak jest z ta ulga odsetkowa? bo mnie kilka postow wyzej napisano ze
    nie nie moge sobie nic odliczyc od podatku z tytulu splacania kredytu...

  • 3. Data: 2009-03-23 21:37:09
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "e-kran" <e...@o...pl> napisał

    > Osoby, które skorzystały w przeszłości z ulgi budowlanej, nie mogą
    > skorzystać
    > z ulgi odsetkowej od kredytu hipotecznego.

    O jakiej uldze odsetkowej piszesz??
    Taka ulga była, owszem, ale dla osób zaciągających kredyt hipoteczny do
    końca 2006.
    Potem znikła bezpowrotnie i nie pojawiło się nic w zamian, a przynajmniej
    nic mi o tym nie wiadomo.

  • 4. Data: 2009-03-24 11:44:35
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > końca 2006.
    > Potem znikła bezpowrotnie i nie pojawiło się nic w zamian, a przynajmniej

    No i właśnie o tej uldze piszę. Kredyt zaciągałem w 2006 więc łapię się na
    ulgę odsetkową. Tylko nie wiem jak z tą ulgą budowlaną ...

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 5. Data: 2009-03-24 12:50:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    e-kran wrote:

    > No i właśnie o tej uldze piszę. Kredyt zaciągałem w 2006 więc łapię się na
    > ulgę odsetkową. Tylko nie wiem jak z tą ulgą budowlaną ...

    Trzeba oddać. Z odsetkami.
    Jeśli uznajesz, że ulga odsetkowa bardziej ci się opłaca, to robisz
    korektę pitów, gdzie korzystasz z dużej ulgi budowlanej i oddajesz kasę.

  • 6. Data: 2009-04-05 23:48:37
    Od: "ktp" <k...@a...net_spam_won>

    a czy w ogóle można zrobić korektę pitów za lata, które już dawno się
    przedawniły???

    btw... czy na pewno US przechowuje infromację, że 13 lat temu korzystałem z
    ulgi budowlanej?
    a jeśli w międzyczasie zmieniałem US, czy ta informacja "poszła za mną"?

    czy ktoś się orientuje w takich szczegółach działalnia systemu?

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-04-06 00:05:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ktp wrote:
    > a czy w ogóle można zrobić korektę pitów za lata, które już dawno się
    > przedawniły???

    Jakoś nie widzę przeszkód.
    Po za faktem, że gdybyś chciała zwrot to ci US nie odda.

    > btw... czy na pewno US przechowuje infromację, że 13 lat temu
    > korzystałem z ulgi budowlanej?

    a to twój problem?

    > a jeśli w międzyczasie zmieniałem US, czy ta informacja "poszła za mną"?
    > czy ktoś się orientuje w takich szczegółach działalnia systemu?

    j.w.

    że tak powiem "co cię to obchodzi".

  • 8. Data: 2009-04-06 07:50:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Apr 2009, witek wrote:

    > Jakoś nie widzę przeszkód.

    Pytaniem jest, czy taka korekta będzie skuteczna.

    > Po za faktem, że gdybyś chciała zwrot to ci US nie odda.

    A w drugą stronę, czy może na podstawie korekty zażądać dopłaty podatku?
    (takiej korekty, czyli dotyczącej przedawnionego zobowiązania)
    A jeśli nie, to na jakiej podstawie ma być skuteczna (owa korekta)
    wobec ubocznych skutków np. skorzystania z ulgi lub nie?

    Mi wychodzi tak:
    Obiektywnie z ulgi skorzystał, jak złoży *skuteczną* korektę,
    to przejdzie w stan "podatnik nie skorzystał z ulgi" (nawet, jakby
    NIE dopłacił należnego podatku!), jak złoży *nieskuteczną*
    korektę, to nawet jak dopłaci (z dobrej woli) podatek, to nadal
    będzie w stanie "podatnik skorzystał z ulgi".
    Zgadza się?
    No to po 5 latach ("od końca roku"... itede) składanie korekty
    nie jest tożsame z jej skutecznością.

    > a to twój problem?

    Jak można podejrzewać, pyta czy może legalnie "okantować" US bazując
    na braku informacji o przeszłej uldze, gdzieś w miejscu w którym
    w ustawie są słowa "o ile podatnik nie skorzystał z odliczeń lub
    ulg" albo podobnie.

    Powiedzmy, że nie idzie mi o "prawidłowość" danego przypadku, lecz
    o zasadę.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-04-06 13:27:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Pytaniem jest, czy taka korekta będzie skuteczna.

    Chyba wyjdzie na twoje.

    Co prawda od pit.pl trzymam sie z daleka , ale zawsze coś

    http://www.pit.pl/print/korekta_zeznania_rocznego_ko
    mentarz_pit_interpretacje_1356.php

  • 10. Data: 2009-04-07 10:31:25
    Od: "ktp" <k...@a...net_spam_won>

    niniejszym ogłaszam wszem i wobec, że Gotfryd jest jasnowidzem ;))))

    dziękuję za wyjaśnienia
    pozdrawiam