  • 1. Data: 2004-11-17 14:09:32
    Temat: Aktualizacja do PKD wpisu w EDG
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Deczko się dzisiaj wkurzyłem. Poszedłem zaktualizować wpis w ewidencji
    działalnośći gospodarczej. Ale może po kolei:

    Kiedy rejestrowałem DG rok temu, wypisałem sobie rodzaje działalności wg
    PKD. Wówczas wpisywało się jeszcze słownie, ale dla porządku spisałem
    sobie z PKD. Urzędniczka uznała, że żywcem z PKD wzięty wpis typu
    "Pozostała sprzedaż detaliczna, gdzie indziej nie sklasyfikowana"
    jest nieprawidłowy i ona go nie przyjmie. Nie miałem wówczas czasu
    się kłócić, sformułowałem to wszystko tak jak chciała i git.

    Teraz idę zaktualizować i ta sama panienka mi mówi, że TE SAME działy
    PKD, wg których wtedy chciałem zarejestrować, różnią się od istniejących
    w moim wpisie słownych słownych, wobec czego muszę uiścić opłatę za zmianę.
    Aktualizacja jest bezpłatna, zmiana już nie.

    Faktycznie, "pośrednictwo w czarterze jachtów" i PKD "92.72.Z Pozostała
    działalność rekreacyjna, gdzie indziej nie sklasyfikowana" to nie to
    samo, ale to ona sama kazała mi to zamienić.

    No i krew mnie zalała. Wysmażyłem już pismo do prezydenta miasta z
    zapytaniem, co to k*rwa ma znaczyć, ale odpowiedzą mi pewnie w styczniu,
    kiedy będzie za późno, bo PKD trzeba mieć do końca roku. ;)

    Macie jakiś pomysł co zrobić z tą bezczelną (byłem grzeczny, a ona
    chamska), głupią i wstrętną d..., tfu, z szacunku do kobiet w ogólności
    nazwę ją babą, utrzymywaną z moich podatków, żebym nie płacił za jej fanaberie?

    FUT pl.soc.prawo
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 2. Data: 2004-11-18 22:16:31
    Temat: Re: Aktualizacja do PKD wpisu w EDG
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    > Deczko się dzisiaj wkurzyłem. Poszedłem zaktualizować wpis w ewidencji
    > działalnośći gospodarczej. Ale może po kolei:

    Eh, wlasnie sie dowiedzailem, ze wymyslili ten obowiazek
    aktualizacji. Czy to sie dokonuje w urzedzie gminy?

    Czy trzeba sobie przygotowac numery PKD dla wszystkich
    rodzajow dzialalnosci, jakie sie podawalo przy zakladaniu
    dzialalnosci (wtedy sie wpisywalo im wiecej tym lepiej).

    P.S.
    Dlaczego oni nam to robią?

    latet

  • 3. Data: 2004-11-18 23:03:38
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <b...@b...bla.pl> napisal(a):

    > Eh, wlasnie sie dowiedzailem, ze wymyslili ten obowiazek
    > aktualizacji. Czy to sie dokonuje w urzedzie gminy?

    Tak, tam gdzie rejestrowałeś DG.

    > Czy trzeba sobie przygotowac numery PKD dla wszystkich
    > rodzajow dzialalnosci, jakie sie podawalo przy zakladaniu
    > dzialalnosci (wtedy sie wpisywalo im wiecej tym lepiej).

    Teoretycznie tak.

    > Dlaczego oni nam to robią?

    Nie mam qr*a pojęcia. W ogóle od roku szukam już jakiejkolwiek podstawy
    prawnej, która mówi o tym, że można wykonywać jedynie taką działalność,
    jaką ma się we wpisie. I nie umiem znaleźć.
    --
    Samotnik
    www.samotnik.pl - czartery jachtów na Morzu Śródziemnym

  • 4. Data: 2004-11-18 23:57:46
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    > Tak, tam gdzie rejestrowałeś DG.

    To byl proces, i to upierdliwy:
    UG --> GUS --> US
    Teraz jest ponoć prościej.

    Wtedy GUS przyznajac mi regon, dal mi tez
    numer z PKD, ale tylko jeden, bardzo ogolny,
    odnoszacy sie tylko do 1 rodzaju dzialalnosci
    (a podalem wiele).
    Potem probowalem ustalic inne numery, aby
    dobrac stawki VAT i to byl koszmar.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 5. Data: 2004-11-19 17:46:29
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    > No i krew mnie zalała. Wysmażyłem już pismo do prezydenta miasta z
    > zapytaniem, co to k*rwa ma znaczyć, ale odpowiedzą mi pewnie w styczniu,
    > kiedy będzie za późno, bo PKD trzeba mieć do końca roku. ;)

    Slyszalem tez, ze nie PKD, tylko EKD...
    To chyba niedobrze slyszalem?

    latet

  • 6. Data: 2004-11-19 18:34:30
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <b...@b...bla.pl> napisal(a):

    > Slyszalem tez, ze nie PKD, tylko EKD...
    > To chyba niedobrze slyszalem?

    Niedobrze.

  • 7. Data: 2004-11-20 12:53:14
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    > Niedobrze.

    Slyszalem tez, ze to nie wystarczy. Niektorzy twierdza, ze
    wycieczka do WUS-u (zlozenie RG-1) i potem do US
    (zlozenie NIP-1) tez bedzie potrzebna. Wierzyc sie nie chce,
    bo to by oznaczalo przebycie tej samej drogi co przy
    rejestracji firmy (nie liczac ZUS).

    Mam nadzieje, ze znow niedobrze slyszalem.

    latet

  • 8. Data: 2004-11-20 13:26:27
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <b...@b...bla.pl> napisal(a):

    > Slyszalem tez, ze to nie wystarczy. Niektorzy twierdza, ze
    > wycieczka do WUS-u (zlozenie RG-1) i potem do US
    > (zlozenie NIP-1) tez bedzie potrzebna. Wierzyc sie nie chce,

    Do ZUSu jeśli coś się zmieniło we wpisie tamże dokonany. Trzeba
    przejrzeć swoje zaświadczenie o nadaniu REGON i sprawdzić. Podobnie
    z US.

  • 9. Data: 2004-11-20 14:05:42
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Do ZUSu jeśli coś się zmieniło we wpisie tamże dokonany. Trzeba
    > przejrzeć swoje zaświadczenie o nadaniu REGON i sprawdzić. Podobnie
    > z US.

    Do niedawna byłem przekonany, że skoro nic się de facto nie zmienia to
    nie ma po co fatygować się do USu.
    Wczoraj jednak odebrałem swoje zaktualizowane zaświadczenie i przyznam,
    że ogarnęły mnie pewne wątpliwości w tej kwestii.
    Z jednej strony, patrząc na formularz NIP-1 nie znajduję żadnego pola, w
    którym cokolwiek miałoby się zmienić (szczęśliwie nawet 59/C.3 zostaje
    takie samo) co przemawia za tym aby z USem dać sobie spokój.
    Z drugiej jednak, pamiętam ze zgłaszając pierwszy raz DG w US łącznie z
    drukiem NIP-1 składałem również jako załącznik kopię zaświadczenia z
    EDG, a obecnie jego treść uległa niewątpliwej zmianie, o czym być może
    należałoby jednak US poinformować (?).
    Z trzeciej z kolei strony, na samym zaświadczeniu jest napisane jak wół:
    "Otrzymują:
    3. Urząd Skarbowy"
    więc nie wiem czy dublowanie tego papieru jest tak bardzo w USie
    potrzebne.

    Biorąc wszystko powyższe pod uwagę chyba zacznę jednak od zapoznania
    się ze stanowiskiem mojego USu w tej sprawie :-)

    Pix

  • 10. Data: 2004-11-20 14:49:26
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

> [...]
    > "Otrzymują:
    > 3. Urząd Skarbowy"
    > więc nie wiem czy dublowanie tego papieru jest tak bardzo w USie

    No właśnie, moim zdaniem nie. W NIP-1 się zmieniło? Nie? No to po co
    pójdziesz? ;) Zaniesiesz NIP-1, w okienku zapytają "co się zmieniło", a
    Ty powiesz "nic, tak sobie przyszedłem"? :)

    > Biorąc wszystko powyższe pod uwagę chyba zacznę jednak od zapoznania
    > się ze stanowiskiem mojego USu w tej sprawie :-)

    Tylko i wyłącznie na piśmie, opinie panienek z okienka są całkowicie
    bezwartościowe.