  • Data: 2004-07-29 18:08:38
    Temat: Re: Allegro - oplaty za prowizje - firma niemiecka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Jul 2004, ArekWp wrote:

    >+ > Witam serdecznie,
    >+ >
    >+ > Jako firma niemiecka jestem zarejestrowany na Allegro. Czy firma Allegro
    >+ > wystawiajac mi rachunek, czyni prawidlowo, naliczajac mi polski podatek
    >+ > (22%) VAT?

    Tak z czystej ciekawosci: chodzi o *fakturę* (w Polsce to jest odrębna
    forma rachunku :)) i do tego *za usługę* Allegro - czy o towar ?
    O usłudze niedawno było (nie pamiętam z jakim wnioskiem).
    A jeśliby to był TOWAR... to może być różnie...
    [...]
    >+ Oczywiscie - w Unii nie jest wazne gdzie zaplacisz VAT

    Rewelacja ! Podeprzesz ową opinię jakąś gwarancją skuteczności
    wyegzekwowania od "organów" ?? To od pojutrza zacznę płacić
    niemiecki VAT... ;) (16% AFAIK zamiast 22% !).

    >+ zaplacisz - wiec bulisz w kraju który wystawia fakture

    Tia... a grupowicze sobie tu głowę łamali nad jakimiś dopiskami
    w stylu "nie pobrano VAT, VAT płaci odbiorca"... ;)

    Zaznaczam że NIE WIEM jak ma być w podanym przypadku - na
    początek w pytaniu jest za mało danych (IMO). Ale koncept
    "nieważne gdzie płacisz" mi się spodobał :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)