  • 11. Data: 2014-02-11 08:20:00
    Temat: Re: Amortyzacja programów komputerowych - nieco skomplikowane
    Od: "my way" <nic@z_tego.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup

    On Fri, 7 Feb 2014, XYZ wrote:

    > Czy można by gdzieś sprawdzić kiedy nastąpiła ta zmiana?

    Na isip.sejm.gov.pl na pewno.
    "wygodne" wersje, jak np. tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,2
    0130827,ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowy
    m-od-osob.html
    ...raczej tak daleko nie sięgają.
    Trzeba szukać zmiany w art.22i.5
    ---------------------------------
    Art.16i ust.5 pdop do 31.12.2002 brzmiał:

    5. Podatnicy mogą obniżać podane w Wykazie stawek amortyzacyjnych stawki dla
    środków trwałych nie więcej niż o połowę ich wysokości. Obniżenia stawki
    bądź przyjęcia w poprzedniej wysokości dokonuje się począwszy od pierwszego
    miesiąca następnego roku podatkowego.

    Zastanawiam się tylko, dlaczego ten artykuł, skoro dotyczy ST a nie WNiP :)

    Pozdr,
    m.w.

  • 12. Data: 2014-02-11 09:00:50
    Od: "my way" <nic@z_tego.pl>

    Użytkownik "XYZ" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Czy natomiast firma może w ogóle nie amortyzować takich
    programów i przez lata podawać w spisach cenę figurującą
    w umowie o dzieło (czyli łączną za wszystkie programy)?
    -------------------------------------

    o jakich spisach mówisz?

    pozdr,
    m.w.

  • 13. Data: 2014-02-12 01:37:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Feb 2014, my way wrote:

> [...]
    > miesiąca następnego roku podatkowego.
    >
    > Zastanawiam się tylko, dlaczego ten artykuł, skoro dotyczy ST a nie WNiP :)

    Tu czuję się przygwożdżony, nie zwróciłem uwagi :(
    A już kiedyś (dawno temu) wpadłem na "zasadzie kosztu" (dla ST nie ma
    wymogu "nabycia w celu", ale dla WNiP ten wyjątek nie obowiązuje)

    Był wtedy jakiś limit (dolny) współczynnika dla WNiP, czy dla WNiP
    nie ma limitu "od zawsze"?

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-02-12 09:15:01
    Od: "my way" <nic@z_tego.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]

    wymogu "nabycia w celu", ale dla WNiP ten wyjątek nie obowiązuje)

    Był wtedy jakiś limit (dolny) współczynnika dla WNiP, czy dla WNiP

    -----------------------
    Art. 16m. 1. Z zastrzeżeniem ust. 2 i 3 oraz art. 16ł ust. 1-3, okres
    dokonywania odpisów amortyzacyjnych od wartości niematerialnych i prawnych
    nie może być krótszy niż:

    1) od licencji (sublicencji) na programy komputerowe oraz od praw
    autorskich - 24 miesiące;

    2) od licencji na wyświetlanie filmów oraz na emisję programów radiowych
    i telewizyjnych - 24 miesiące;

    3) od poniesionych kosztów zakończonych prac rozwojowych - 12 miesięcy;

    4) od pozostałych wartości niematerialnych i prawnych - 60 miesięcy.

    2. Jeżeli wynikający z umowy okres używania praw majątkowych, o których mowa
    w ust. 1 pkt 2, jest krótszy od okresu ustalonego w tym przepisie, podatnicy
    mogą dokonywać odpisów amortyzacyjnych w okresie wynikającym z umowy.

    3. Podatnicy ustalają stawki amortyzacyjne dla poszczególnych wartości
    niematerialnych i prawnych na cały okres amortyzacji przed rozpoczęciem
    dokonywania odpisów amortyzacyjnych.

    4. Odpisów amortyzacyjnych od własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu
    mieszkalnego, spółdzielczego prawa do lokalu użytkowego oraz prawa do domu
    jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej dokonuje się przy zastosowaniu
    rocznej stawki amortyzacyjnej w wysokości 2,5%.

    Tak brzmi ten przepis od 01.01.2006. Przedtem inne brzmienie miał jedynie
    ust.1 pkt 4 - 36 miesięcy. Reszta bez zmian, od zawsze :)

    Pozdr,
    m.w.

  • 15. Data: 2014-02-12 22:45:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Feb 2014, my way wrote:

    (WNiP)
    > Tak brzmi ten przepis od 01.01.2006. Przedtem inne brzmienie miał jedynie
    > ust.1 pkt 4 - 36 miesięcy. Reszta bez zmian, od zawsze :)

    Thx. Dawno nie zaglądałem do działki z WNiP :)

    pzdr, Gotfryd