  • 1. Data: 2014-02-03 18:12:31
    Temat: Nieściągalna wierzytelność - zaliczenie w koszty.
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Taka sytuacja:
    dłużnik - spółka z o.o. przestaje płacić zobowiązania, wierzyciel
    występuje na drogę sądową, sąd wydaje nakaz zapłaty i za pośrednictwem
    firmy windykacyjnej uzyskuje część zapłaty, ale pozostaje jeszcze
    nieuregulowane kilka tys. zł.
    Mija rok, zapłata nie następuje. Okazuje się, że spółka pod swoim
    adresem już nie działa, nie zgłoszono ani upadłości ani likwidacji,
    nadal jest zarejestrowana w KRS, a jednoosobowy zarząd odnajduje się w
    USA, dokąd wyjechał bez zamiaru powrotu.

    Czy w takiej sytuacji można zaliczyć w koszty tę wierzytelność na
    podstawie art. 16 ust. 2 updop

    A. - protokołem wierzyciela stwierdzającym, że koszty egzekucyjne (myślę
    o egzekucji z majątku tego gościa z USA) byłby wyższe od wierzytelności,
    czy też:
    B. - zgłosić do komornika i oczekiwać postanowienia o nieściąglaności

    B mi się średnio podoba, bo komornik zapewne skasuje mnie jako
    wierzyciela i wyniesie to zapewne więcej, niż 19%

    Jacek

  • 2. Data: 2014-02-04 12:22:16
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    Hej zapytaj komornika o koszty. Myślę, że można się dogadać o
    umorzeniu sprawy po rozesłaniu korespondencji - koszt ok 50 zł. Inna
    sprawa, że trochę to pewnie potrwa.

    pzdr
    K.