  • 1. Data: 2014-02-03 11:03:18
    Temat: (cross) Podatek od garaży (projekt)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Jako że z rana rzucili hasłem w radiu, odszukałem:

    http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1039639,Ma
    sz-garaz-plac-podatek-za-luksus
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/774909,podat
    ek-od-nieruchomosci-od-garazy-podwyzka-stawek.html

    W zupełności się zgadzam, że sytuacja jest nienormalna - z jednej strony,
    w okolicach blokowisk całe drogi są pozastawiane samochodami, miejscami
    tak że trudno się np. autobusowi lub ciężarówce przepchnąć, z drugiej,
    zamiast naciskać na *nie*stawianie na drodze, ministerstwo ma zamiar
    zachęcać do... dalszego zastawiania.
    Toć jeśli powinien być podatek, to od *braku* miejsca parkingowego :>
    (a nawet dwu, jeśli chodzi o dojeżdżających do pracy autem :>)
    Inna sprawa, że zróżnicowanie stawek też jest wątpliwe, pytanie
    tylko, w którą stronę zmieniać podatki.

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2014-02-03 11:14:02
    Temat: Re: (cross) Podatek od garaży (projekt)
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Inna sprawa, że zróżnicowanie stawek też jest wątpliwe, pytanie
    > tylko, w którą stronę zmieniać podatki.
    Ja jestem za dodatkowym podatkiem od każdego rodzaju luksusu. Więcej niż
    jednak izba - podatek, garaż - podatek, łazienka - podatek, oddzielna
    toaleta - podatek, woda w budynku - podatek, ciepła woda w kranie -
    podatek, powietrze o zawartości cząstek stałych < xxx - podatek, prawo
    do głosowania na partię inną niż rządząca - podatek, niezgadzanie się z
    poglądami Prezesa Rady Ministrów - podatek, itd itd.

    Maciek

  • 3. Data: 2014-02-03 11:26:00
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > Jako że z rana rzucili hasłem w radiu,
    Ja odszukałem w pamięci, że jeszcze za PRL był też podatek od płotów.
    Pobierano go jednorazowo i tylko od płotów metalowych (jako
    luksusowych). Warto ten pomysł podsunąć politykom. Podatku od płotu (na
    razie) nie było, a płotów ci u nas dostatek, ukryć się ich nie da,
    zmierzyć łatwo więc i na obfite wpływy liczyć można :-(
    Jacek

  • 4. Data: 2014-02-03 11:32:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Feb 2014, Maciek wrote:

    > Ja jestem za dodatkowym podatkiem od każdego rodzaju luksusu. Więcej niż
    > jednak izba - podatek,

    To mieszkania będą budowane wzorem "przestrzeni otwartych"
    w biurowcach ;)

    > garaż - podatek,

    No już mamy, nie czepiaj się.

    > łazienka - podatek, oddzielna
    > toaleta - podatek, woda w budynku - podatek, ciepła woda w kranie
    > - podatek,

    W przypadkach przeciwnych również podatek.
    Na podstawie art.11 UoPDoOF, "nieodpłatne korzyści".

    > powietrze o zawartości cząstek stałych < xxx - podatek,

    O zawartości > xxx takoż podatek.
    Przecież co się nałykasz to twoje.
    Jak to tak, za darmo?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-02-03 11:59:06
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > W przypadkach przeciwnych również podatek.
    > Na podstawie art.11 UoPDoOF, "nieodpłatne korzyści".
    Masz na myśli nieodpłatne korzyści w postaci hartowania organizmu, przy
    wycieczce w mroźną noc do sławojki, bądź studni? Przyznam, że to
    naprawdę dobra koncepcja :->

    Maciek

  • 6. Data: 2014-02-03 12:24:18
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Mon, 3 Feb 2014 11:32:23 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > W przypadkach przeciwnych również podatek.
    > Na podstawie art.11 UoPDoOF, "nieodpłatne korzyści".

    To pachnie podymnym... a jeśli pójść dalej, to i pogłównym.

    Weźcie może idźcie na jakieś zakonspirowane forum? Bo zacząłem w tę
    stronę iść jeszcze dalej i na horyzoncie zamajaczył taki prawdziwy,
    najprawdziwszy komunizm.

    Nie no, akurat ja rozumiem... ;>

  • 7. Data: 2014-02-03 12:34:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-03 12:24, mlodz pisze:
    > Weźcie może idźcie na jakieś zakonspirowane forum?
    Pójście na forum nic nie da. Komunizm się wdziera do naszych domów jak
    tylko może. A Donald Gierek twierdzi że świetlana przyszłość przed nami.

    Co musi się wydarzyć żeby ten naród przejrzał na oczy?

    Zima stulecia? Jak patrzę na obrazki z tv to już tylko pusty śmiech
    zostaje. :-)

  • 8. Data: 2014-02-03 12:35:57
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Jako że z rana rzucili hasłem w radiu, odszukałem:
    Zamiast kawy, na podniesienie ciśnienia?

    Sama definicja "garażu" już jest abstrakcyjna, jak zwykle wywołuje
    pytanie - dlaczego w tym kraju prawo ustanawiają/chcą ustanawiać idioci,
    na prawie nie znający się wcale, a na pozostałych dziedzinach (zwłaszcza
    przez to prawo dotykanych) tym bardziej?
    Czy "do przechowywania i niezawodowej obsługi *do przechowywania i
    niezawodowej obsługi samochodów osobowych *samochodów* *osobowych*"
    należy rozumieć "osobowych" czyli nie-ciężarowych w rozumieniu ustawy o
    vat, ewentualnie znowelizowanej/po zmianach "bez kratki", czy prawo o
    ruchu drogowym, czy jakoś inaczej? ;)
    I czy przeznaczenie konstrukcyjne liczy się "na papierze projektu
    budynku", wg. planu funkcjonalno-użytkowego, czy wg. planu
    zagospodarowania przestrzennego (skoro np w mojej dzielnicy plan nie
    przewiduje możliwości istnienia garaży?), czy w jakiś inny sposób? ;)

    Btw mam "garaż" który całkowicie garażem nie jest - może byłby, gdyby 3m
    przed "bramą garażową" nie było płotu (chyba nawet pojazdem gąsienicowym
    by się nie dało zawrócić na 3m do bramy 3.5m szerokiej). Ot takie
    pomieszczenie magazynowo-użytkowe na miotły i kosiarkę. Teraz to mogę w
    nim trzymać rower, spacerówkę-wózek dziecka wstawiam. Ciekawe kiedy
    stanie się garażem wg przepisów?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2014-02-03 12:40:21
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > (a nawet dwu, jeśli chodzi o dojeżdżających do pracy autem :>)
    > Inna sprawa, że zróżnicowanie stawek też jest wątpliwe, pytanie

    Powtórzę się z innego postu, że jestem na tak. Pod warunkiem, że kwota
    podatku będzie 2 razy wyższa dla następujących grup zawodowych:
    - posłowie
    - senatorowie,
    - ministrowie,
    - pozostali urzędnicy i pracownicy rządowi i samorządowi (za wyjątkiem
    straży pożarnej i służby zdrowia).

    Podatek również nie powinien być dla nich liczony od jednego miejsca
    postojowego samochodu, tylko od każdego miejsca postojowego jakim styka się
    z podłożem pojazd. Czyli rower i motocykl - stawka x2, samochód - stawka x3
    itd.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2014-02-03 12:41:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-03 12:34, z pisze:
    > Zima stulecia? Jak patrzę na obrazki z tv to już tylko pusty śmiech
    > zostaje. :-)
    A abonament chociaż płacisz?? :->

    Maciek