    From: "mm01" <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Amortyzacja samochodu
    Date: Sat, 4 May 2002 00:21:10 +0200

    Gotfryd wrote:
    > [...]
    >
    > Ekhm... wziąłem rozporządzenie i czytam zawzięcie:
    > - to co piszesz jest tak ujęte w rozp. (par. 12: "...prawidłowych
    > i rzetelnych dowodów").
    > - 12.3.2 ("inne dowody") - i usiłuję dojść czego brakuje
    > EŚT żeby była "innym dowodem".

    - sam powiedziałeś - "ewidencja"-a to nie dowód tylko - ewidencja!!!!!

    Warunki a/b/c/d spełnia;

    -tak ale to nadal "ewidencja"

    > warunek po myślniku "oznaczone numerem lub w inny sposób,
    > umozliwiający powiązanie..." - ...*też* IMHO spełnia !
    > Tam nie ma zapisu "unikalnym numerem" - co wymagałoby
    > "1 dowód=1 wpis do KPiR"; wydawałoby się logiczne żeby
    > tak wymagać :) - właśnie *za wyjątkiem* przypadków
    > takich jak amortyzacja: wpis w EŚT "by default" obowiązuje
    > cały rok (!) więc w zakresie terminów wpisanych w EŚT
    > (tam jest ilość rat - jak amort. się kończy) sprawa
    > IMHO jest jasna... wpisać tyle razy ile rat pod pozycją
    > EŚT

    nie bede wywodził nad tym wątkiem, tylko nadmienie że ewidencja nie zawiera
    tylko jednego sr. trwałego, a po drugie jak stawka 20% to nie znaczy 5 lat
    !!

    > I na deser:
    > - art.14., opisujący m.in. dowody wewnętrzne nic nie mówi
    > że wolno wystawiać je "na amortyzację" :(

    a pisze sie że nie wolno?!

    > Nie będę sobie już kawy robił :], możesz przypomnieć
    > co to jest "PK" ?? - dziękuję ! (jak to mawia pewien
    > kolega: co to mam takiego dobrego ???... acha, pamięć !)

    a jaka różnica miedzy PK a DW praktycznie?

    > I do wszystkich(z mm włącznie): oświećcie mnie gdzie
    > popełniłem błąd... (nie pierwszy, coż... ! :])
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    :))), nie ma ludzi nieomylnych