    From: "Ryszard G" <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Amortyzacja samochodu
    Date: Sat, 4 May 2002 01:16:26 +0200

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0205032347490.2922-100000@irys.st
    anpol.com.pl...
    > On Fri, 3 May 2002, mm01 wrote:
    > [...]
    > I na deser:
    > - art.14., opisujący m.in. dowody wewnętrzne nic nie mówi
    > że wolno wystawiać je "na amortyzację" :(

    > I do wszystkich(z mm włącznie): oświećcie mnie gdzie
    > popełniłem błąd... (nie pierwszy, coż... ! :])
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Witaj Gotfrydzie.
    Masz rację, ale każdy księgowy i tak zrobi wg niepisanych zasad
    księgowości, że na każdy zapis w księdze musi być "kwit".
    Przepisy "o PKPR" nie przewiduja wszystkich sytuacji, jakie zdarzają się w
    działalności gospodarczej.
    Ja dokumenty wewnętrzne robię z czystego lenistwa, wg zasady zrobić
    solidnie i nie wracać do tego co było. A jak ktoś chce "obejżeć"
    udokumentowanie kosztu, to znajduje solidnie opisany dowód wewnętrzny
    A może chcę się przypodobać kontrolującym księgi :), bo do sprawdzenia są
    one dużo łatwiejsze, co potwierdza 10-letnia praktyka :)

    Jeżeli "coś" uznałem za koszt i nie mam na to "kwitu" wymaganego
    przepisami, wystawiam dowód wewnętrzny i nigdy, ani jeden, nie był przez
    "urzędników pana B" kwestionowany. Nie mówię, oczywiście, o zastępowaniu
    faktur vatowskich dowodami wewnętrznymi, ale sporo jest innch sytuacji.

    Przykład ?
    Ciekawe gdzie w przepisach jest napisane, jaki dokument ma byc na
    dokumentowanie kosztu w postaci podatku od nierchomość ?
    Dla danych wejściowych: małżenśtwo prowadzi osobno firmy jednoosobowe, ma
    kilka nieruchomośc, w których ma działalnośc, dom, w którym mieszka i
    mieszkanie. Urzad gminy wydaje jedną decyję określającą podatek od
    wszystkich nieruchomośći. Wpłaca w kasie urzędu gminy niepełną kwotę
    pierwszej kwartalnej raty podatku od nieruchomość. Jaki dokument jest
    postawą zaksięgowania kosztu w każdej z firm ?
    ( Nie odpowiadaj mi - ja wiem )

    IMHO jeśli ktoś wystawia dowód wewnętrzny, chociaż nie musi, to nie należy
    go od tedo odwodzić.

    pozdrawiam
    Ryszard G.