    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Amortyzacja samochodu
    Date: Sat, 4 May 2002 08:59:52 +0200

    Witam ! -:)

    On Sat, 4 May 2002, Ryszard G wrote:
    [...]
    >+ > I na deser:
    >+ > - art.14., opisujący m.in. dowody wewnętrzne nic nie mówi
    >+ > że wolno wystawiać je "na amortyzację" :(
    >+ >
    >+ > >+ - w przypadku amortyz. moze to byc DW lub PK
    [...]
> [...]
    >+ księgowości, że na każdy zapis w księdze musi być "kwit".
    >+ Przepisy "o PKPR" nie przewiduja wszystkich sytuacji, [...]
    >+ solidnie i nie wracać do tego co było. A jak ktoś chce "obejżeć"
    >+ udokumentowanie kosztu, to znajduje solidnie opisany dowód wewnętrzny
    >+ A może chcę się przypodobać kontrolującym księgi :), bo do sprawdzenia są
    >+ one dużo łatwiejsze, co potwierdza 10-letnia praktyka :)
    >+
    >+ Jeżeli "coś" uznałem za koszt i nie mam na to "kwitu" wymaganego
    >+ przepisami, wystawiam dowód wewnętrzny i nigdy, ani jeden, nie był przez

    OK, przekonująco -:)
    Kwestie pojawiają się dwie (różne):

    - czy *mozna* wystawić DW (i czuję się niemal przekonany)
    - czy *musi* być wystawiony DW - i tu się jescze chwilę pokłócę,
    ale nie z tobą :)
    ...chyba że jesteś zdania że MUSI być DW a jego brak należy
    skorygować... Bo "jakiś konkret" by mnie przekonał, ale
    na razie nie znalazłem :( (ani w te, ani wewte)

    Do ciebie mam takie pytanie:
    [...]
    >+ IMHO jeśli ktoś wystawia dowód wewnętrzny, chociaż nie musi, to nie należy
    >+ go od tedo odwodzić.

    Przyznam że sam jestem bliski tego p. widzenia; była tu np.
    dyskusja o dokumentowaniu bankowych wyciągów "elektronicznych"
    - i choć w końcu (dostałem jeszcze na priv - po czym jeszcze
    raz i powoli przeczytałem rozp. do KPiR) jestem niemal przekonany,
    że wyciągu *nie* trzeba "wspierać" DW - to przyjąłem że "nie
    zaszkodzi". I jak na razie - wystawiam DW.

    Ale... "stało w kolejce" -:) to skorzystam:
    +++++
    Autor:Maddy (m...@i...pl), Data:2002-04-30 03:40:37 PST
    Temat:Re: czy paragon da KUP w DG?
    > Czy majšc wyłacznie paragon z dokładnymi danymi sprzedawcy mogę wliczyć
    > zakupionš ksišżkę do KUP w DG (na KPiR) poprzez wystawienie dowodu
    > wewnętrznego?
    Przez DW nie, ale sam paragon mżesz wpisać :-)

    Maddy
    -----

    Pytanie brzmi:
    - czy wobec zalecenia art.14.3 ("zakupu w jedn. handlu detalicznego
    materiałów pomocniczyc") oraz nieprzystawania do art.14.4
    ("mat. BHP, biurowe" - książka ani czasopismo IMHO "mat. biur"
    nie są) - wystawieniw DW jest nieprawidłowe ??

    Pytanie jest takoż do Maddy i reszty - tak, wniosek jest poprawny:
    - jest DW wystawione do paragonu... :]

    Pozdrowienia, Gotfryd