    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Aukcje - Licencje i DG
    Date: Tue, 04 Jun 2002 08:44:47 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > Nabrałem wątpliwości: zapis *zdaje się* mówi, że "jeśli podlega VAT
    > lub jest zwolniona" - ale dotyczy AFAIR *transakcji*. Jakiś
    > komentarz (GP ?) tak sugerował jak piszesz, ale zdanie później było
    > napisane co innego; nie mam zdrowia sprawdzać :] bo pora
    > niestosowna ;)
    Moim zdaniem masz Gotfrydzie rację:
    (ustawa o podatku od czynności cywilnoprwanych)
    "art.2 Nie podlegaja podatkowi ...... (ciach co niedotyczy)
    pkt. 4 czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z
    tytułu dokonania tej czynności na podstawie odrębnych przeisów jest
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    opodatkowana podatkiem od towarów i usług lub jest zwolniona z tego
    podatku."
    koniec cytatu

    A więc faktycznie dotyczy to transakcji, innymi słowy - jeżeli firma
    sprzedaje osobie fizycznej cos co jest zwolnione z VAT, to nie ma PCC,
    ale jeżeli firma kupuje cos od osoby fizycznej, to stosuje sie
    przepisy o PCC , poniewaz z tytułu tej transakcji VATowi podlegałby
    sprzedawca, a ten nie prowadząc dzialalności gospodarczej, z zasady
    nie podlega :-) (czy mi sie wydaje, czy cos jest nie tak z tym
    zdaniem? ale nie wiem co... )
    VATowiec nie jest więc zwolniony z PCC podmiotowo.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl