  • Data: 2002-10-20 14:00:43
    Temat: Re: Bagienko
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    I cóż z tego że wykarzesz, jak ja czytam ten tekst:

    ///Trybunal Konstytucyjny uznał za ZGODNY z konstytucją przepis uzalezniający
    prawo do odliczenia VAT przez nabywcę od posiadania kopii faktury przez
    sprzedawcę. Czyli w świetle prawa każdy przedsiębiorca jest odpowiedzialny za
    to, żeby jego kontrahent uczciwie rozliczal się z VAT.
    O ile jeszcze niedawno przepis był dyskusyjny, to teraz już nie ma
    pola do dyskusji.
    Podatnik ponosi odpowiedzialnośc za coś, na co nie ma żadnego wpływu i
    czego nawet przy olbrzymiej determinacji nie jest w stanie
    skontrolować.///

    to widzę taką intencję "państwo zwróci ci vat naliczony pod warunkiem że ty i
    twoi kontrahenci wywiążecie się z tego obowiązku wobec państwa"
    Taka zasadę jestem w stanie zrozumieć jednakże bez naliczania odsetek bo to
    juz jest nieuczciwe i jest faktycznie karą za niezawinione.

    Sark