  • 11. Data: 2007-02-27 11:33:59
    Temat: Re: Bank - historia transakcji
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:es13h8$tft$1@news.onet.pl...
    > czyli jak kupowalem mieszkanie na poczatku 2003 to bank moze mnie wzywac
    > na pokazanie zrodel srodkow na to mieszkanie do konca 2009 ?

    Wzywać sobie może.
    Posiadać nie musisz.
    Gorzej jak te środki nie wynikają z Twojego pita (którego posiadają
    przecież) - wtedy możesz mieć problem.

    Natomiast papiery związane z mieszkaniem (o ile je odliczałeś) musisz
    posiadać 5 lat od końca roku w którym skończyłeś je odliczać.
    Czyli możliwe że znacznie dłużej niż do 2009.

  • 12. Data: 2007-02-27 12:08:07
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Wzywać sobie może.
    > Posiadać nie musisz.
    > Gorzej jak te środki nie wynikają z Twojego pita (którego posiadają
    > przecież) - wtedy możesz mieć problem.

    ciezko by ktos zebral na mieszkanie z kilku pitow chocby na wklad wlasny
    to oczywiste ze potrzeba na to kilku lat, lub ze dostaje sie troche kasy od
    rodziny

    to oczywiste ze z ostatniego pita przed kupnem mieszkania nie bedzie
    wynikalo ze kogos stac na mieszkanie
    jak wiec pogodzic to 5 lat z faktem ze na mieszkanie sie zarabia duzo
    wczesniej ?

    > Natomiast papiery związane z mieszkaniem (o ile je odliczałeś) musisz
    > posiadać 5 lat od końca roku w którym skończyłeś je odliczać.
    > Czyli możliwe że znacznie dłużej niż do 2009.

    rewelacja ;)

  • 13. Data: 2007-02-27 12:18:42
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > ciezko by ktos zebral na mieszkanie z kilku pitow chocby na wklad wlasny
    > to oczywiste ze potrzeba na to kilku lat, lub ze dostaje sie troche kasy
    > od rodziny

    I to właśnie chce skarbówka sprawdzić.
    Masz im to dać czarno no białym napisane, skąd kasę wziąłeś, jeśli z
    darowizny - ile i od kogo, względnie czy zapłaciłeś PSD.

    > to oczywiste ze z ostatniego pita przed kupnem mieszkania nie bedzie
    > wynikalo ze kogos stac na mieszkanie

    A kto mówi że z ostatniego?
    Ma wynikać ze wszystkich poprzednich.

    > jak wiec pogodzic to 5 lat z faktem ze na mieszkanie sie zarabia duzo
    > wczesniej ?

    Przecież to że Ty, nie masz PIT sprzed dalej niż 5 lat nie oznacza że US go
    nie ma.
    Mają i nie wzywają wszystkich, tylko tych co to im z pitów takie dochody nie
    wynikają.

  • 14. Data: 2007-02-27 13:06:19
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Przecież to że Ty, nie masz PIT sprzed dalej niż 5 lat nie oznacza że US
    > go nie ma.
    > Mają i nie wzywają wszystkich, tylko tych co to im z pitów takie dochody
    > nie wynikają.

    No i co z tego skoro mowisz ze miales dochody od ktorych nie zaplaciles
    podatku i nie zaplacisz bo sie przedawnil ?
    Chyba nie rozumiem tych zasad ;)
    Wiem jednak ze jest skrajnym chamstwem w ogol wprowadzanie podatku od
    darowizn w ramach najblizszej rodziny i to w tak smiesznej sumie (jakies
    150zl miesiecznie od rodzica ;).

  • 15. Data: 2007-02-27 13:15:27
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > No i co z tego skoro mowisz ze miales dochody od ktorych nie zaplaciles
    > podatku

    A kto tak mówi?

    > i nie zaplacisz bo sie przedawnil ?

    Aaaaa, rozumiem, przyznajesz się otwarcie?
    No to jak nie w 2001 to robią Ci dokładną kontrolę za lata 2002-2006.
    Zapewne coś znajdą. ;-)

    > Chyba nie rozumiem tych zasad ;)
    > Wiem jednak ze jest skrajnym chamstwem w ogol wprowadzanie podatku od
    > darowizn w ramach najblizszej rodziny i to w tak smiesznej sumie (jakies
    > 150zl miesiecznie od rodzica ;).

    ?????
    A kto Ci wprowadza podatki od darowizn?
    Z tego co mnie wiadomo, to właśnie zostały zniesione....

  • 16. Data: 2007-02-27 13:47:41
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > A kto tak mówi?

    nie znam nikogo - ale staram sie zrozumiec przepisy

    > Aaaaa, rozumiem, przyznajesz się otwarcie?
    > No to jak nie w 2001 to robią Ci dokładną kontrolę za lata 2002-2006.
    > Zapewne coś znajdą. ;-)

    czyli my ci teraz dowalimy ;)

    > ?????
    > A kto Ci wprowadza podatki od darowizn?
    > Z tego co mnie wiadomo, to właśnie zostały zniesione....

    zupelnie ?

  • 17. Data: 2007-02-27 14:43:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > czyli my ci teraz dowalimy ;)

    Uzasadniony przypadek - złapali oszusta, to i jest duża szansa że dalej
    oszukuje.

    > zupelnie ?

    Od najbliższej rodziny praktycznie zupełnie.
    Poza jednym warunkiem - trzeba złożyć druk SD w skarbówce.

  • 18. Data: 2007-02-28 08:51:04
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Od najbliższej rodziny praktycznie zupełnie.
    > Poza jednym warunkiem - trzeba złożyć druk SD w skarbówce.

    a to mnie ucieszyles, masz moze link do nowej ustwawy ?

  • 19. Data: 2007-02-28 21:57:46
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > a to mnie ucieszyles, masz moze link do nowej ustwawy ?

    Google zapewne ma.
    A jak nie to podatki.pl.