  • 1. Data: 2007-02-26 09:15:05
    Temat: Samochód (kilometrówka) - DG poza miejscem zamieszkania
    Od: Krzysztof <k...@k...pl>

    Witam,

    Czy mogę prosić o pomoc - otóż rozpoczynam własną DG, ale będę świadczył
    usługi kilkaset kilometrów od mojego miejsca zameldowania. Działalność
    jest mobilna, usługi są świadczone u klienta. Chciałbym jakoś rozliczać
    koszty prywatnego samochodu, który mam zamiar wciągnąć w środki trwałe.
    Generalnie sprawa wygląda tak - iż zameldowany jestem w mieście "A" , a
    działalność będę prowadził w mieście "B", w którym nie mam meldunku,(od
    kilku lat również pracuję na etacie w mieście "B" - DG dodatkowo).

    Z góry dziękuję za pomoc i informacje.

    Pozdrawiam
    Krzysztof.

  • 2. Data: 2007-02-26 09:25:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 26 Feb 2007 10:15:05 +0100, Krzysztof napisał(a):

> [...]
    > działalność będę prowadził w mieście "B", w którym nie mam meldunku,(od
    > kilku lat również pracuję na etacie w mieście "B" - DG dodatkowo).

    I bardzo dobrze. Jak na razie mamy opis stanu faktycznego i planów. A gdzie
    pytania i wątpliowści?
    Jeśli chodzi o komentarz, to mogę tylko napisać, że temat twojego posta
    jest sprzeczny z jego treścią. ALBO kilometrówka, ALBO środek trwały -
    nigdy jednocześnie.

  • 3. Data: 2007-02-26 09:33:26
    Od: Krzysztof <k...@k...pl>

    OK, więc pytanie (w moim rozumowaniu):

    Jak będę mógł jakoś rozliczać koszty przejazdów samochodem w miejscu
    faktycznego prowadzenia działalności (bez zameldowania) wobec miejsca
    jej zarejestrowania, ale tak żeby nie wyglądało to tak iż suma tzw.
    kilometrówki jest większa niż często koszt usługi?

  • 4. Data: 2007-02-26 13:05:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > jej zarejestrowania, ale tak żeby nie wyglądało to tak iż suma tzw.
    > kilometrówki jest większa niż często koszt usługi?

    Do kosztów zalicza się wydatki.
    Kilometrówka służy tylko do ograniczania tych wydatków.
    Jeśli samochód ma być środkiem trwałym, to kilometrówka będzie zbędna.
    Dodatkowo z Twoich zeznań wynika, że najprawdopodobniej
    mieszkasz w mieście B (nie sądzę, żebyś codziennie dojeżdżał te kilkaset
    kilometrów). Zgaduję, że podałeś pewnie nieprawdziwe
    dane na zgłoszeniach NIP- ileś tam do US?

  • 5. Data: 2007-02-26 13:49:50
    Od: Krzysztof <k...@k...pl>

    Tak, przebywam w mieście "B". Działalność będę rejestrował w "A" w
    przyszłym tygodniu. Wynajmuję mieszkanie, tu na miejscu, a zameldowanie
    mam u rodziców w "A" - 250 km stąd. I nie bardzo wiem, jak to ugryźć...