    From: "Jacek" <c...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Będą niższe podatki-hura:-))
    Date: Sat, 25 Jan 2003 15:37:22 +0100

    pix <p...@w...pl> wrote:
    > "Drugiej Japonii" na pewno nikt w nas nie zobaczy :-)))
    > Już prędzej drugą Białoruś i tak jak dzisiaj męczy się problem wiz na
    > Bugu, tak ta granica szybciutko przeniesie się na Odrę.

    Nie widzę obiektywnych racji dlaczego tak się ma stać.Jeśli tak sprawy
    mają się ułożyc to i UE nas od tego nie uchroni.
    Będziemy Białorusią w granicach UE,ale z dodatkowym jej balastem.

    > Akurat w kwestii ceł antydumpingowych problem rozwiązuje w 100%.

    Ceł może i tak,bo takowych ma nie być,ale problem dumpingu pozostaje
    nadal.

    .
    > Nie wiem czy się orientujesz, ale wewnątrz UE cła nie obowiązują.

    Ale pozostają ceny i to one są problemem,a nie cła.Cło jak zapewne wiesz
    jest elementem ochrony rynku.
    A zanim ceny się wyrównają to dużo wody w Wiśle popłynie.Zamiast ceł mamy
    inne mechanizmy w UE,choćby tylko kwoty produkcyjne,ilościowe
    ograniczenia swobodnego przepływu towarów,no i jakieś niby certyfikaty
    chroniące rynki tych co są silni.

    > Pozostanie poza UE niczego w tym względzie nie zmieni.

    No to po co sie pchać w taki interes,który w zasadzie nic nie zmienia,a
    jednak kosztuje.

    > Spoko - podobno większość i tak nawet nie rozumie treści dziennika ;-)

    I to przeważająca niestety.Nie rozumie ,ale "asymiluje" i o to chodzi
    właśnie.

    > Oczywiście, że mucha idzie nalep, co szczególnie widać po wzroście
    > poparcia np. dla Samoobrony czy podobnych.

    To też jest niepokojące zjawisko,świadczące o braku zrozumienia i
    olbrzymiej determinacji.

    > Będąc w Unii planuję sam rozwiązać swoje problemy, ale to już inna
    bajka.

    Niestety dla jednostki to jest jedyna możliwość.znacznie jednak jednak
    łatwiej jest rozwiązywać problemy w sprzyjających warunkach,bez
    specjalnych utrudnień narzucanych odgórnie.A tych wraz z UE będzie
    zapewne więcej.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet