  • 1. Data: 2004-05-23 11:55:16
    Temat: [Belka] Zwiększona kwota wolna - nie kumam
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Tu jest taki artykulik :
    http://biznes.onet.pl/0,924281,wiadomosci.html

    Albo mam dzisiaj niż intelektualny albo nie wiem,
    ale nie mogą zakumać w jaki sposób poprzez
    zwiększenie kwoty wolnej od podatku ktoś (50%)
    będzie płacił większe podatki ???

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 2. Data: 2004-05-23 12:40:14
    Temat: Re: [Belka] Zwiększona kwota wolna - nie kumam
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Albo mam dzisiaj niż intelektualny albo nie wiem,
    > ale nie mogą zakumać w jaki sposób poprzez
    > zwiększenie kwoty wolnej od podatku ktoś (50%)
    > będzie płacił większe podatki ???

    Wymyśli się nowe obciążenia dla pozostałych?
    Pan Belka ma już w tym względzie pewien dorobek..

    Pix

  • 3. Data: 2004-05-23 12:52:07
    Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa>

    EMPI<e...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Albo mam dzisiaj niż intelektualny albo nie wiem,
    > ale nie mogą zakumać w jaki sposób poprzez
    > zwiększenie kwoty wolnej od podatku ktoś (50%)

    A ona nie będzie zwiększona tylko dla najbiedniejszych (i w związku z tym
    zmniejszona dla tzw. bogatych)?

    P.

  • 4. Data: 2004-05-23 20:56:53
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    >
    > Albo mam dzisiaj niż intelektualny albo nie wiem,
    > ale nie mogą zakumać w jaki sposób poprzez
    > zwiększenie kwoty wolnej od podatku ktoś (50%)

    Jak się zmniejszy ilość pracujących na czarno (biedni), to wtedy ci bogaci,
    co zatrudniali tych na czarno, będą musieli płacić, gdy ci biedni będą juz
    legalni.
    Tomek

  • 5. Data: 2004-05-24 06:26:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 May 2004, EMPI wrote:

> [...]
    >+ Albo mam dzisiaj niż intelektualny albo nie wiem,
    >+ ale nie mogą zakumać w jaki sposób poprzez
    >+ zwiększenie kwoty wolnej od podatku ktoś (50%)

    Bo artykuł nie opisuje najważniejszej rzeczy: że kwota wolna
    od podatku miałaby być regresywna. Powyżej pewnego progu
    kwota miałaby maleć, co po polsku oznaczałoby wzrost opodatkowania
    wg skali przy "formalnym" zachowaniu danego odcinka skali na
    poziomie 19% czy 30%.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-05-24 07:52:58
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > kwota miałaby maleć, co po polsku oznaczałoby wzrost opodatkowania
    > wg skali przy "formalnym" zachowaniu danego odcinka skali na

    I tu są dwie możliwości albo ta degresywność będzie "skokowa" albo
    "liniowa" (a raczej ściślej "ciągła"). W pierwszym wypadku może się
    zdarzyć, że jeśli ktoś zarobi np o 10 złotych za dużo to zapłaci 100
    złotych podatku więcej. Przy układaniu skali PDoOF jak dotąd udawało
    się takich sytuacji uniknąć. W drugim wypadku wprowadzienie tej
    degresywości będzie całkowicie równoważne ze zmianą stawek
    procentowych. Więc po co się wysilać żeby to wprowadzać i jeszcze
    bardziej skomplikować ustawę?

  • 7. Data: 2004-05-24 21:08:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 May 2004, jureq wrote:
    [...]
    >+ > kwota miałaby maleć, co po polsku oznaczałoby wzrost opodatkowania
    >+ > wg skali przy "formalnym" zachowaniu danego odcinka skali na
    >+ > poziomie 19% czy 30%.
    [...]
    >+ degresywości będzie całkowicie równoważne ze zmianą stawek
    >+ procentowych. Więc po co się wysilać żeby to wprowadzać i jeszcze
    >+ bardziej skomplikować ustawę?

    ...bo matematyka nie jest obowiązkowa na maturze :>

    A "degresywna kwota wolna" brzmi literacko znacznie milej niż
    "podniesienie skali podatkowej z 19% na 22%" dla przykładu :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)