  • 1. Data: 2004-05-23 01:42:47
    Temat: FV podpisana przez osobę nieupoważnioną a nakaz zapłaty za nią?
    Od: "Marcin" <k...@p...onet.pl>

    Czy faktura podpisana przez osobę nieupoważnioną do odbioru tej faktury jest
    ważna, czy można na jej podstawie dochodzić należności?

    Przykład: wystawiam fakturę dla sklepu X. Towar odbiera i f-rę podpisuje syn
    właścicielki, który nie jest tam zatrudniony, i nie ma upoważnienia do
    odbierania faktury. Faktura jest na przelew -14 dni. Po tym terminie kasa nie
    wpływa, sprawę można oddać więc (po wysłaniu upomnienia) do sądu. Czy sąd może
    stwierdzić, że właściciel sklepu nie musi płacić za fakturę, ponieważ podpisana
    jest ona przez osobę nieupoważnioną do jej odbioru?

    Marcin.

  • 2. Data: 2004-05-23 06:32:57
    Od: "Wildcat" <w...@s...com>

> [...]
    podpisana
    > jest ona przez osobę nieupoważnioną do jej odbioru?

    Nie wiem kiedy doszlo do transakcji, ale po 1.05.2004 nie ma juz obowiazku
    podpisywania f-ry przy odbiorze.... tak wiec powinna byc wazna.

    -----------------
    Pozdrawiam,
    Wildcat

  • 3. Data: 2004-05-23 07:03:58
    Od: Tomasz Marcin Hippe <t...@h...pl>

    Wildcat wrote:

> [...]
    >

    > Nie wiem kiedy doszlo do transakcji, ale po 1.05.2004 nie ma juz obowiazku
    > podpisywania f-ry przy odbiorze.... tak wiec powinna byc wazna.

    pod warunkiem, że odbiorca wymieniony na f-rze nie napisze oswiadczenia
    iz nie akceptuje tej f-ry jako wystawionej niezasadnie

    --
    pozdrowienia...

    Tomasz Marcin Hippe (tmh - 3/mia/100)

    COLISA Sklep Akwarystyczno-Zoologiczny w Internecie
    http://colisa.com.pl
    Aukcja Akwarystyczno-Zoologiczna w Internecie
    http://aukcja.colisa.com.pl

  • 4. Data: 2004-05-23 12:55:44
    Od: "W.R." <hagakure@boo_tegoniema_.pl>

    Wildcat wrote:

    > Nie wiem kiedy doszlo do transakcji, ale po 1.05.2004 nie ma juz obowiazku
    > podpisywania f-ry przy odbiorze.... tak wiec powinna byc wazna.

    Ważna na potrzeby VAT-u. A w postępowaniu sądowym trzeba będzie pewnie jakoś
    udowodnić, że dostawa towaru czy wykonanie usługi w rzeczywistości miały
    miejsce. Po rozmowach ze znajomymi sędziami wnioskuję, że niepodpisane
    przez dłużnika faktury nie będą dla nich podstawą do wydania nakazu zapłaty
    (przynajmniej w postępowaniu nakazowym - w upominawczym może się udać).

    Co do pytania Maricina - jeśli osoba wymieniona na fakturze jaka nabywca,
    oświadczy, że towaru na oczy nie widziała, będziesz musiał udowodnić, że
    było inaczej albo dochodzić zwrotu towaru od osoby, która podpisała
    fakturę.

  • 5. Data: 2004-05-23 21:20:04
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Tomasz Marcin Hippe" <t...@h...pl> napisał w wiadomości

    > pod warunkiem, że odbiorca wymieniony na f-rze nie napisze oswiadczenia
    > iz nie akceptuje tej f-ry jako wystawionej niezasadnie

    Udowodnić musi ten, kto ma w tym interes, a więc wystawca. Osoba, która
    widnieje jako odbiorca, a nie odebrała towaru niczego dowodzić/oświadczać
    nie musi.

    Pzdr,
    BaLab