  • 1. Data: 2004-05-22 17:29:53
    Temat: Termin a warunek w prawie podatkowym - różnica
    Od: "Radzio" <l...@i...pl>

    Witam!

    Bardzo proszę o jakiś punkt zaczepienia, chciałbym aby to był jakiś tytuł
    książki, gdzie mogłbym to znaleść?

    W jakiej dziedzinie prawa znajde wyjaśnienie tych dwóch "tajemniczych" słów
    TERMIN A WARUNEK w prawie podatkowym - jak jest różnica między tymi słowami?

    Pozdrawiam
    Radzio

  • 2. Data: 2004-05-22 20:33:13
    Temat: Re: Termin a warunek w prawie podatkowym - różnica
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

    Zobacz w Ordynacji Podatkowej.
    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2004-05-22 21:06:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 May 2004, Radzio wrote:
    [...]
    >+ W jakiej dziedzinie prawa znajde wyjaśnienie tych dwóch "tajemniczych" słów
    >+ TERMIN A WARUNEK w prawie podatkowym - jak jest różnica między tymi słowami?

    Chyba przedobrzyłeś - termin to termin (punkt na skali czau, na
    przykład terminem zapłacenia VATu za kwiecień jest 25.V. godzina
    23:59:59.99(9) :) Termin może być relatywny (wzgledny) - np. "7 dni
    od założenia działalności gospodarczej".
    Warunek to warunek - np. warunkiem odliczenia VATu od zakupu jest
    otrzymanie faktury.

    Różnica jest więc typu "słoń i Słońce trochę się różnią" :)

    Sądzę że ktoś ci zadał pytanie (hm... "zadanie domowe" ? ;)) dotyczące
    terminów warunkowych lub warunków terminowych :] - wg "starej" ustawy
    o VAT ("nowej" jeszcze nie mam cache :>) dla przykładu termin zwrotu
    podatku zależał od warunku zapłaty - zapłaciłeś za f-rę mogłeś wcześniej
    dostać zwrot VAT niż przy niezapłaconej - tu masz że warunek wyznacza
    termin, czyli termin ZALEŻY od warunku; zaś relacja odwrotna (że termin
    jest warunkiem) to prawo do odliczenia VATu naliczonego w miesiącu
    otrzymania f-ry lub miesiacu następnym - w innym terminie nie przysługuje,
    wiec termin jest jednym z warunków (COŚ zależy od terminu).

    >+ Pozdrawiam

    wzajem :) - Gotfryd

  • 4. Data: 2004-05-23 12:09:33
    Od: "Radzio" <l...@i...pl>

    > Chyba przedobrzyłeś - termin to termin

    To mój nauczyciel tak sobie wymyślił

    > Sądzę że ktoś ci zadał pytanie (hm... "zadanie domowe" ?

    Bardzo dobrym tropem poszedłeś bo zgadłeś, że jest to "zadanie domowe".
    Dotyczące "terminów w prawie podatkowym" i mam wyjaśnić istotę terminów.
    m.in.
    1. Termin a warunek.
    2. Klasyfikacja terminów.
    3 Funkcje terminów w prawie podatkowym.

    na 2 i 3 mam już odpowiedzi. Tylko mam problem z tym 1 pytaniem.

    Nie chodzi mi o to aby ktoś napisał za mnie prace, chodzi mi o jakiś pomysł,
    podpowiedź w jakim kierunku to wyjaśniać, wdzięczny bym był za jakiekolwiek
    podpowiedzi.

    Mam jeszcze jeden i ostatni taki punkt w pracy nad którym sie zastanawiam

    4. Termin wykonywania obowiązków instrumentalnych.

    P.S.
    Do wszystkich tych którzy zaraz bedą mnie krytykować za to, że niedouczony,
    zoczniak,tułman itp.itd. Oszczędźcie sobie tej krytyki, każdemu może się
    zdarzyć ze czegoś niewie, bakuje mu weny twórczej itp.itd.

    Mam jeszcze dla Was b.dobry artykuł który ukazał się na stronach Onet.pl
    http://kiosk.onet.pl/art.asp?DB=162&ITEM=1165318&KAT
    =239

    Szczególnie podtytuł w tym artykule
    Samotność i ideowa pustka

    Pozdrawiam:
    Radzio

  • 5. Data: 2004-05-24 06:19:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 May 2004, Radzio wrote:
    [...]
    >+ Bardzo dobrym tropem poszedłeś bo zgadłeś, że jest to "zadanie domowe".

    :)
    Właśnie nielogiczny brak precyzji pytania do tego prowadził.
    [...]
    >+ 1. Termin a warunek.
    [...]
    >+ na 2 i 3 mam już odpowiedzi. Tylko mam problem z tym 1 pytaniem.

    Spróbuj się przyjrzeć relacjom o których pisałem. Jestem niemal
    pewien że powinny istnieć jakieś mądre nazwy na przedstawione
    relacje (tj. kiedy termin zależy od warunku oraz kiedy termin
    jest warunkiem) ale jakoś nie kojarzę.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)