  • 1. Data: 2004-01-17 21:26:35
    Temat: Biuro rachunkowe a doradztwo podatkowe
    Od: mnemonik <s...@u...chrl>

    Witam,

    Wiem, jakie wygania należy spełnić, aby prowadzić doradztwo podatkowe,
    ale spotkałem się z biurami rachunkowymi, które są prowadzone przez
    osoby nie posiadające licencji doradcy podatkowego.

    Czy może mi ktoś wyjaśnić, na czym polega róznica ?

    z góry dzięki

    Jacek

  • 2. Data: 2004-01-18 11:09:33
    Temat: Re: Biuro rachunkowe a doradztwo podatkowe
    Od: "daryusz" <d...@g...pl>

    mnemonik <s...@u...chrl> napisał:

    > Czy może mi ktoś wyjaśnić, na czym polega róznica ?

    Doradca podatkowy uprawniony jest do wykonywania czynności określonych w
    ustawie o doradztwie podatkowym oraz do prowadzenia ksiąg rachunkowych.
    Natomiast istnieje jeszcze druga grupa podmiotów, które są upoważnione do
    tzw. "usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych". Wymagane jest do tego
    zdanie odpowiedniego egzaminu, wpisu na listę, itd... Osoby te nie mogą
    wykonywać czynności doradztwa podatkowego, które zastrzeżone są wyłącznie dla
    doradców. Mogą natomiast prowadzić księgi rachunkowe i dane z tych ksiąg
    przenosić do deklaracji podatkowych. W praktyce dzieje się niestety inaczej.
    Oczywiście nazwa np. "kancelaria podatkowa" czy "biuro rachunkowe" nie mają
    żadnego znaczenia dla doradców. Mogą nazwać się tak i tak. Natomiast dla tych
    drugich podmiotów pierwsza nazwa raczej jest nieodpowiednia.

    pozdrowienia

  • 3. Data: 2004-01-18 15:30:44
    Od: mnemonik <s...@u...chrl>

    On Sun, 18 Jan 2004 11:09:33 +0000 (UTC), "daryusz"
    <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    >tzw. "usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych". Wymagane jest do tego
    >zdanie odpowiedniego egzaminu, wpisu na listę, itd...

    Zauważyłem, ze Izba skarbowa organizuje STUDIUM USŁUGOWEGO PROWADZENIA
    KSIĄG RACHUNKOWYCH, ale jakoś nie zauważyłem, aby kończyło się
    egzaminem. Zadzwonię do nich w poniedziałem i zobaczymy co powiedzą..

> [...]
    >przenosić do deklaracji podatkowych. W praktyce dzieje się niestety inaczej.

    No właśnie o tę praktykę mi chodzi, wygląda to na zwyklą "furtkę" dla
    świadomych wybrańców.

    Dzięki i poozdrawiam
    Jacek

  • 4. Data: 2004-01-19 08:17:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mnemonik napisał:

    > Zauważyłem, ze Izba skarbowa organizuje STUDIUM USŁUGOWEGO PROWADZENIA
    > KSIĄG RACHUNKOWYCH, ale jakoś nie zauważyłem, aby kończyło się
    > egzaminem. Zadzwonię do nich w poniedziałem i zobaczymy co powiedzą..

    Pewnie jest to tylko kurs przygotowujący do egzaminu.
    Egzamin jest państwowy i przeprowadza go Ministertwo Finansów.
    I tylko ono wydaje świadectwa kwalifikacyjne.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-01-19 08:56:09
    Od: mnemonik <s...@u...chrl>

    On Mon, 19 Jan 2004 09:17:20 +0100, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    >Pewnie jest to tylko kurs przygotowujący do egzaminu.
    >Egzamin jest państwowy i przeprowadza go Ministertwo Finansów.
    >I tylko ono wydaje świadectwa kwalifikacyjne.
    >
    > Maddy

    Z tego, co się dowiedziałem w Izbie skarbowej, wystarczy tylko
    spełnienie jednego z 3 warunków, aby uzyskać zezwolenie z ministerstwa
    na prowadzenie biura rachunkowego:

    1. wyższe wykształcenie magisterskie na kierunku rachunkowość, i/lub
    2. 3 lata praktyki w zawodzie, i/lub
    3. wyższe wykształcenie magisterskie i studium podyplomowe z
    rachunkowości ukończone na uczelni, która posiada uprawnienia, do
    prowadzenia i nadawania tyt. doktora w tej dziedzinie.

    A swoją drogą, może jest na grupie osoba, która ukończyła studium
    doradcy podatkowego w Izbie skarbowej w Szczecinie i może podzielić
    się swoimi spostrzeżeniami
    .
    Jacek

  • 6. Data: 2004-01-19 09:54:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]

    > na prowadzenie biura rachunkowego:
    >
    > 1. wyższe wykształcenie magisterskie na kierunku rachunkowość, i/lub

    Nie i/lub.
    Praktyka jest warunkiem koniecznym do uzyskania świadectwa bez egzaminu
    państwowego w każdej kombinacji wykształcenia.

    Zresztą przy egzaminie tez trzeba mieć praktykę - 2 lata.

    > A swoją drogą, może jest na grupie osoba, która ukończyła studium
    > doradcy podatkowego w Izbie skarbowej w Szczecinie i może podzielić
    > się swoimi spostrzeżeniami

    Dalej mysle że to jest kurs przygotowujący o egzaminu.
    Ewentualnie dokształcający.
    No chyba że przyjmiemy że Izba Skarbowa w Szczecinie ma uprawnienia do
    nadawania tytułu doktora ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-01-19 16:56:23
    Od: mnemonik <s...@u...chrl>

    On Mon, 19 Jan 2004 10:54:14 +0100, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

> [...]
    >Ewentualnie dokształcający.
    >No chyba że przyjmiemy że Izba Skarbowa w Szczecinie ma uprawnienia do

    Nazywają to studium (chyba trochę na wyrost) które jest organizowane i
    prowadzone przy współpracy z Uniwersytetem Szczecińskim, jednak czas
    jego trwania (5-miesięcy) faktycznie wskazuje na kurs.

    Tak, czy nie tak dzięki za pomoc

    pozdrawiam,
    Jacek