    From: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Błędne rozliczanie PIT'ów w DG - duży problem...
    Date: Wed, 20 Apr 2005 20:30:18 GMT

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
    news:d45h06$g6n$1@opal.futuro.pl...

    > To nie jest takie proste i kwoty nie wyjdą małe.
    > Przykładowo masz
    > 1. składkę za 12.2003 zapłaconą w 01.2004 i zaliczoną jako koszt 12.2003
    > 2. składkę za 12.2004 zapłaconą w 01.2005 i zaliczona jako koszt 12.2004
    > Teraz wyobraź sobie, że masz kontrolę za rok 2004 i jaki jest skutek?
    > Otóż nie wliczają ci do kosztu roku 2004 składki z punktu 1 bo po
    > prostu ty go nie zaliczyłeś do kosztu - twoja decyzja, natomiast
    > wyrzucają ci z KUP składkę nr 2. Sądy takie decyzje US przyklepują.
    > Pamiętaj, że w czasie kontroli nie masz już możliwości złożenia korekty.
> [...]

    Ktoś ze skarbówki mi kiedyś powiedział, że po złozeniu rozliczenia rocznego
    ida w niepamięć rozliczenia ZALICZKOWE miesięczne. Nie wiem na ile jest to
    aktualne ale faktem jest, że w ciągu roku wpłacasz ZALICZKI na podatek
    dochodowy. Wyprostuj to PITem rocznym i zapomnij o sprawie. Jak nie masz
    upierdliwego US to nie będą Ci robić pod górkę przy kontroli, wezmą PIT
    roczny pod uwagę.

    Stasiek G.