  • 1. Data: 2002-07-12 17:09:56
    Temat: Brak piecząktki na fakturze VAT
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Faktura VAT bez żadnej pieczątki czy jest ważna?

  • 2. Data: 2002-07-12 17:25:51
    Temat: Re: Brak piecząktki na fakturze VAT
    Od: "Janek" <j...@a...pl>

    Użytkownik ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Faktura VAT bez żadnej pieczątki czy jest ważna?
    Oczywiście!!!!

    Może być na liściu lub papierze toaletowym, niechlujnie wypisana byle
    czytelna i zawierająca niezbędna informacje.
    Ma oczywiście być zarejestrowana i opodatkowana.
    A stempel potrzebny jedynie zacofanemu urzędnikowi -inteligentnemu
    "inaczej".

  • 3. Data: 2002-07-13 11:54:33
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Faktura VAT bez żadnej pieczątki czy jest ważna?

    Jedyny warunek, to by pełne i prawdziwe dane sprzedającego i odbiorcy były
    "utrwalone trwale" ;-)

    Kuba

  • 4. Data: 2002-07-14 22:00:36
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 12 Jul 2002 19:09:56 +0200), ".:: Wojtek
    ::." <b...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Faktura VAT bez żadnej pieczątki czy jest ważna?

    Oczywiście. Pieczątka, poza kilkoma betonowymi instytucjami, jest
    elementem folklorystycznym i nie ma większego znaczenia.

    Natomiast na fakturze wymagany jest podpis wystawcy (poza kilkoma
    wyjatkami).

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-07-16 06:46:53
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Tristan Alder napisał:

    > Oczywiœcie. Pieczštka, poza kilkoma betonowymi instytucjami, jest
    > elementem folklorystycznym i nie ma większego znaczenia.

    Ale mimo wszystko podnosi wiarygodnoœć wystawcy (co w żadnym wypadku nie
    zabezpiecza jednak przed oszustami).
    --
    Pozdrowienia
    J.

  • 6. Data: 2002-07-16 07:36:10
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jano" <m...@h...gula> wrote in message

    > Ale mimo wszystko podnosi wiarygodność wystawcy

    NAPRWE ???????????????

    Pare lat temu kupilem za 10 000 dla AGH Sterownik firmy SIEMENS
    n zamowieniu bylo 10 pieczatek, na fakturze ani jednej.
    Celnicy ie mieli watpliwosci co do wiarygodnosci fiormy
    liczne kontroel AGH rowniez.

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-07-16 09:10:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Jul 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "Jano" <m...@h...gula> wrote in message
    [...o pieczątkach...]
    >+ > Ale mimo wszystko podnosi wiarygodnoœć wystawcy
    >+
    >+ NAPRWE ???????????????

    No, przecież tych 20 czy 30 zł zainwestował, to widać
    poważny człowiek ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-07-16 10:59:16
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > [...o pieczątkach...]

    > No, przecież tych 20 czy 30 zł zainwestował, to widać
    > poważny człowiek ;)

    A jak uzdolniony manulanie to sliczną sobie wyciął w kartoflu.
    Nie więcej niz 50gr i jakies 2 godziny pracy.

    Maddy

    ps. Naprawde widziałam raz piekna pieczątkę z kartofla. Odbijała się
    jak "prawdziwa". Dzieło sztuki. Ale face co to zrobił był lekko
    szurnięty. Takie miał hobby - rzeźbienie w kartoflach :-))

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-07-20 01:32:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 16 Jul 2002 08:46:53 +0200), Jano
    <m...@h...gula> był(a) napisał(a):

    >Ale mimo wszystko podnosi wiarygodno?ć wystawcy (co w żadnym wypadku nie
    >zabezpiecza jednak przed oszustami).

    Sam to mówię, ale zmiany w funkcjonowaniu pewnych kanałów transmisji
    zmieniają podejście. Za kilka(naście) lat całkowicie się to zmieni
    zapewne.

  • 10. Data: 2002-07-20 01:36:52
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 16 Jul 2002 09:36:10 +0200), "Boguslaw
    Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> był(a) napisał(a):

    >NAPRWE ???????????????

    Naprawdę. Po części działa czynnik psychologiczny, co jest pewnym
    zabezpieczeniem (np. klient powie, że zapłacił, ale jak ma pokazać
    kwitek ze sztempelkiem, to się zawaha przed fałszowaniem). Po częsci
    również nie tak łatwo podrobić pieczątkę, co przy małych sprawach jest
    bez sensu.. Po trzecie zaś pieczątka jest czymś w rodzaju podpisu,
    gdyż nie ma dwóch identycznych na świecie i zapewne w razie rozprawy
    może być dowód fałszerstwa.

    Druga sprawa to taka, że część instytucji wymaga pieczęci BO TAK. Np.
    nie założysz telefonu w TPSA bez pieczątki. Zus również płacze o
    sztempelek. US chyba mniej, chociaż wszelkie formularze mają miejsce
    na pieczęć, a zauważ, że Zusowskie są nowe i niby nowoczesne.