  • 1. Data: 2005-06-01 11:09:49
    Temat: Budowa domu a ulga remontowa.
    Od: "skora" <s...@t...pl>

    Witam Szanownych grupowiczów

    Mój problem. W roku 2004 realizowałem inwestycję "budowa domu" z pieniędzy
    po wycofaniu oszczędności z Kasy Mieszkaniowej. Odbiór budynku mam z 16-go
    grudnia 2004, ale zamieszkałem tam 2 miesiące wcześniej. Aby troszkę
    zaoszczędzić na podatkach niektóre faktury : farby, glazura, itp. zaliczyłem
    z PICIE jako faktury remontowe, ale .... Pani z US twierdzi że nie mogłem
    tego zrobić dopóki nie miałem tytułu prawnego do lokalu - a więc odbioru.
    Czy mam jakieś szanse?? Odwoływać się ?? Chodzi o 6tys. złotych. Może ma
    ktoś podobne doświadczenia??? Każda odpowiedz mile widziana.

    pozdrawiam
    skora

  • 2. Data: 2005-06-01 11:43:33
    Temat: Re: Budowa domu a ulga remontowa.
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    skora napisał(a):
> [...]
    > Czy mam jakieś szanse?? Odwoływać się ?? Chodzi o 6tys. złotych. Może ma
    > ktoś podobne doświadczenia??? Każda odpowiedz mile widziana.

    No niestety, nie możesz remontowac budynku, którego jeszcze nie
    skończyłeś budować, a budowa jest zakończona (formalnie) po odbiorze.

    ps. a nie mogłeś tych faktur zaliczyć do dużej ulgi?

    AlterNative

  • 3. Data: 2005-06-01 13:29:58
    Od: "skora" <s...@t...pl>

    Witam
    Teraz jest formalnie zakończona od 16-go grudnia. Do dużej ulgi nie mogłem
    zaliczyć - bo korzystałem z Kasy Mieszkaniowej. Próbuję Pani tłumaczyć że
    gromadziłem materiały które wykorzystuję teraz aby wykańczać a więc
    modernizować budynek - ale bez skutku :(

  • 4. Data: 2005-06-01 15:24:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "skora" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaliczyłem z PICIE jako faktury remontowe, ale .... Pani z US twierdzi że
    > nie mogłem tego zrobić dopóki nie miałem tytułu prawnego do lokalu - a

    Nie.
    Budowa nie wchodi w zakres ulgi remnotowej.

  • 5. Data: 2005-06-01 19:06:58
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik skora napisał(a):
> [...]
    > gromadziłem materiały które wykorzystuję teraz aby wykańczać a więc
    > modernizować budynek - ale bez skutku :(

    Modernizacja polega na ulepszeniu, unowocześnieniu *wykończonego* już
    wcześniej lokalu (budynku)

    "[...]Wobec powyższego wydatki poniesione *po dacie przekazania lokalu
    protokołem odbioru* (w tym zakup towaru wraz z jego transportem)
    związane z nowo wybudowanym lokalem mieszkalnym będą stanowiły podstawę
    do odliczenia od podatku w ramach ulgi remontowo-modernizacyjnej pod
    warunkiem, że zostaną udokumentowane fakturą wystawioną wyłącznie przez
    podatnika podatku od towarów i usług nie korzystającego ze zwolnienia od
    tego podatku."

    postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
    Sygnatura 1434/SL-LD/415/24/AP/05
    Data 2005.03.29

    PS Dura Lex, Sed Lex :(

    Jacek (AlterNative)

    "... i tak łatwiej sie wymawia niż "uczciwy polityk."

  • 6. Data: 2005-06-02 12:14:47
    Od: "skora" <s...@t...pl>

    No ten cytat poniżej rozwiał moje wątpliwości :( Będe musiał wpłacić na
    konto Naszego pięknego kraju 5tys. :((((

    pozdrawiam
    skora

    PS.
    I tak najważniejsza jest "miłość i zrozumienie" :)