  • 1. Data: 2005-06-01 10:20:02
    Temat: Jak liczyc marże? 2 sposoby?
    Od: "marta" <w...@w...pl>

    Zawsze liczylam marze na produkty w nastepujacy sposob:
    100(kwota zakupu brutto) + 20%(marza)=120zł brutto

    A oto inny sposób liczenia,

    100 : (1-20%) = 125 zł brutto
    tego sposobu do konca nie rozumiem, moglby ktos w skrócie wytlumaczyc?
    Ktory sposob jest prawidlowy?

    dziekuje i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-06-01 10:37:29
    Temat: Re: Jak liczyc marże? 2 sposoby?
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 6/1/2005 12:20 PM, Użytkownik marta napisał:
> [...]
    >
    > A oto inny sposób liczenia,
    >
    > 100 : (1-20%) = 125 zł brutto
    > tego sposobu do konca nie rozumiem, moglby ktos w skrócie wytlumaczyc?

    Oba sposoby są prawidłowe pierwszy to tzw. "od sta" drugi "w stu".

    --
    gefragt

  • 3. Data: 2005-06-01 13:31:00
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    marta napisał(a):
> [...]
    >
    > A oto inny sposób liczenia,
    >
    > 100 : (1-20%) = 125 zł brutto
    > tego sposobu do konca nie rozumiem, moglby ktos w skrócie wytlumaczyc?

    Oba sa prawidlowe.
    Jeden to narzut drugi to marza ;)
    Korzystniejszy jest 2 sposob i taki ja stosuje zawsze wieszze z tego co
    Ci klient zaplacil masz np 20% czyli 20% ze 125 czyli 25zl jest twoje.

    pzdr

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 4. Data: 2005-06-01 13:52:18
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 6/1/2005 3:31 PM, Użytkownik Black Peter napisał:

    > Korzystniejszy jest 2 sposob i taki ja stosuje zawsze wieszze z tego co
    > Ci klient zaplacil masz np 20% czyli 20% ze 125 czyli 25zl jest twoje.

    Śmiem twierdzić, że oba sposoby są jednakowo korzystne (lub niekorzystne
    jak kto woli), jedynie należy pamiętać że marża 20% liczona "od sta"
    odpowiada 16,7% liczonym "w stu", a 20% "w stu" to 25% "od sta". W
    ogólności:
    marża_od_sta = marża_w_stu/(100-marża_w_stu)
    marża_w_stu = marża_od_sta/(100+marża_od_sta)
    Tak więc jak chcesz sobie podbudować samopoczucie wielkością osiągniętej
    marży na sprzedaży to przyglądaj się tym "od sta" a jeżeli chcesz
    wykazać klientowi jak niewiele kosztuje go twoje pośrednictwo to pokaż
    mu te "w stu"

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2005-06-01 20:04:41