  • 1. Data: 2005-06-01 10:14:19
    Temat: wierzyciele
    Od: "agata" <a...@p...onet.pl>

    witam

    jak długo w sytuacji, kiedy spółka s.c. po odmowie przez Sąd Gospodarczy o
    ogłoszeniu upadłości - branża komputerowa - popadnięcie w długi wynikało z
    upadłości dostawców częsci komputerowych, niemal w jednym czasie dwóch
    głównych i naprawy gwarancyjne spadły na barki z producentów zestawów
    komputerowych na sprzedawcę czyli spółkę s.c.

    w związku, iż Sąd Gospodarczy nie przychylił się do wniosku o upadłość,
    stwierdzając że w branży tej jest tak szybki postęp techniczny, a co za tym
    idzie wartość sprzętu szybko spada i nie zdążono by przeprowadzić upadłości

    firma s.c. sama likwiduję swojądziałalność lutym 2002 roku
    spłaca tylu wierzycieli ile może, lecz nie jest w stanie zapłacić wszystkich
    FV

    jak długo wierzyciele Ci mogą, ciągle domagać się spłacenia swoich
    wierzytalności? co jest awykonalne ze względu na wysokie sumy, na które nie
    moze zarobić normalny człowiek?

    część wierzycieli drobnych została spłacona
    z jednym głównym udało się zawrzeć ugodę
    lecz pozostali?

    2-ch głównym wystosowało niedawno tytyły egzekucyjne, które komornik oddalił
    ze względu na niewypłacalność dłużników

    osoby które były współwłaścicielami spółki s.c. zostały skreślone z bytu
    społecznego, bowiem nie mogą normalnie pracować, bo wszystkie ich dochody
    byłyby zabierane przez komornika

    jak to długo może trwać taka sytuacja? czy są jakieś terminy po upływie
    których znowu można wrócić do normalnego życia?
    terminy przedawnienia wierzytelności firm w stosunku do osób fizycznych?

    pozdrawiam i czekam na jakiekolwiek podpowiedzi co robić czy czekać, gdzie
    się z tym problemem udać, jakie są szanse wyjścia na prostą? czy ktośmiał
    podobną sytuację?
    jak również jeżeli znacie dobrych prawników w Poznaniu, którzy siedzą w tej
    branży i mogliby pomóc

    Agata

  • 2. Data: 2005-06-01 21:39:30
    Temat: Re: wierzyciele
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Jun 2005, agata wrote:

    >+ witam

    Ja też. Spróbuj przeczytać swój post - na przykład początek:

> [...]
    >+ głównych i naprawy gwarancyjne spadły na barki z producentów zestawów
    >+ komputerowych na sprzedawcę czyli spółkę s.c.

    ...ja rozumiem że haos wynika z nerwów, ale kto ma z powyższego domyślać
    się co do czego przypiąć ?

    [...]
    >+ firma s.c. sama likwiduję swojądziałalność lutym 2002 roku

    wKF: S.C. nie może nic "zlikwidować", bo nie ma osobowości prawnej.
    Czynności prawnych dokonują wspólnicy...
    Rozumiem iż piszesz że "wspólnicy rozwiązują spółkę" ?

    [...]
    >+ jak długo wierzyciele Ci mogą, ciągle domagać się spłacenia swoich
    >+ wierzytalności?

    Pytanie kwalifikuje się na grupę .prawo.
    Możliwe odpowiedzi są dwie, nie podejmuję się powiedzieć która
    w końcu jest prawdziwa:
    - okres przedawnienia od powstania długu plus okres przedawnienia
    wyroku; ten pierwszy zależy od czynności, najczęściej są to dwa
    lub trzy lata, ten drugi to dziesięć lat. Czyli jeśl są długi
    o które wierzyciele *jeszcze* nie wystąpili do sądu - to 12 czy
    13 lat (od powstania długu) ale nie więcej niż 10 od wyroku.
    To jest wersja optymistyczna
    - "na zawsze"; widziałem dyskusję z której wynikało że czynność
    egzekucyjna powoduje wznowienie biegu przedawnienia, tj. jeśli
    ktoś kto ma w ręku tytuł wykonawczy w 9 roku pójdzie do komornika
    (oczywiście musi zapłacić tych kilka procent kosztów !) to
    egzekucja (nawet nieudana) powoduje iż owe 10 lat zacznie
    biec od nowa.

    >+ osoby które były współwłaścicielami spółki s.c. zostały skreślone z bytu
    >+ społecznego, bowiem nie mogą normalnie pracować, bo wszystkie ich dochody
    >+ byłyby zabierane przez komornika

    wKF: o ile wiem część dochodów z PRACY (ściśle rozumienej PRACY,
    czyli umowy o pracę a nie jakichś zleceń itp) egzekucji nie podlega.
    Ale to też na .prawo a nie .podatki !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)