eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBudynek wielorodzinny i prawo wieczystego użytkowania gruntu › Re: Budynek wielorodzinny i prawo wieczystego użytkowania gruntu
  • Data: 2005-04-05 16:48:43
    Temat: Re: Budynek wielorodzinny i prawo wieczystego użytkowania gruntu
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Os. fizyczna

    > Między innymi tak.
    >

    > Andrew

    Aktualna definicja wartości niematerialnych i prawnych nie obejmuje prawa
    użytkowania wieczystego gruntu, spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu
    mieszkalnego, spółdzielczego prawa do lokalu użytkowego. W nowelizacji ur prawa
    te są zaliczane do nieruchomości.
    Prawidłowe więc było nie wykazywanie posiadanego prawa w ewidencji środków
    trwałych i wartości niematerialnych prawnych.
    Jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości następuje w działalności gospodarczej
    koszt własny ustalany jest na zasadach ogólnych a dochód opodatkowany na
    zasadach ogólnych,co stanowi odstępstwo od zasad generalnych opodatkowania
    zbycia nieruchomości lub praw majątkowych przed upływem okresu lat 5-ciu.
    Tak więc wartość nabycia prawa użytkowania wieczystego jest kosztem uzyskania
    przychodu.Ponieważ w obecnym stanie prawnym nie wydziela się ceny gruntu w
    akcie notarialnym,wartość udziału (cenę)należy uwzględnić w cenie mieszkania.
    Oddzielnym tematem jest oczywiście vacik , ale nie mam już czasu.
    Sorry , że nie podaję paragrafów i artykułów ale czas mnie goni.
    W razie wątpliwości lub pytań uzupełnię tekst jutro.

    Pzdr-Kriss