  • 1. Data: 2004-01-21 20:21:19
    Temat: Były dwa pity D teraz będzie jeden ale..
    Od: "Adam D" <adamd@!.no.nospam.!conecta.com.pl>

    Nie mam pojęcia jak to rozliczyć: przed ślubem każde z nas korzystało z ulgi
    mieszkaniowej, małżonce została nawet nadpłata podatku do rozliczenia w
    latach następnych czyli niby teraz, dla mnie ta ulga to już historia tzn.
    nie ponoszę żadnych kosztów od 2 lat.
    Teraz powinniśmy złożyć jeden pit D ale nie wiem jak obliczyć limity
    wykorzystane i do wykorzystania. Nasze kawalerskie wydatki mieszkaniowe będą
    się teraz sumować? Brr...

    Kto wie?

    Nie rozwodzę się, ale zastanawia mnie czy wraz z odzyskaną wolnością płatnik
    odzyskuje cały limit czy jego połowę?

    pojęcia nie mam

    AD

  • 2. Data: 2004-01-21 22:39:20
    Temat: Re: Były dwa pity D teraz będzie jeden ale..
    Od: "Grzegorz Czapla" <c...@p...onet.pl>

    Też tak miałem, no nie zupełnie, już razem zaczeliśmy nową inwestycję.

    Limit ulgi zmniejszony będzie o tę wcześniej wykorzystaną. Składaliśmy
    oddzielne zeznania (różne US), ślub w trakcie roku podatkowego i pamiętam,
    że wyciągałem jakieś zaświadczenia z mojego US nt. wykorzystanych odliczeń
    mieszkaniowych.

    Grzesiek

  • 3. Data: 2004-01-24 13:39:26
    Od: "Radek" <l...@a...pl>

    Też się teraz nad tym głowię ... oboje korzystamy z dużej ulgi
    budowlanej....w 2003 roku nie ponosiliśmy już wydatków z tytułu inwestycji
    ... pozostały nam tylko kwoty do odliczeń które nie znalazły pokrycia w
    podatku za 2002 rok - no i stało się w 2003 roku był ślub - i co teraz jeden
    PIT D - więc w poz. 96 (PIT/D) wpisuje tylko moje czy nasze kwoty z 2002
    roku ?? czy to znaczy ze te odliczenia będą tylko od jednego z nas ? a co ze
    zwrotem podatku żony ??

    znaczy się, że wraz ze slubiem kwota która u niej nie znalazła okrycia w
    podatku za 2002 przepada ?? horror !! jak to się ma do praw nabytych ??

    będę zobowiązany za wszelką pomoc !!

    pozdrawiam
    Radek

  • 4. Data: 2004-01-25 23:53:50
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    Witam...

    Przed ślubem każdy ma swój limit ulgi.
    Małżeństwo obowiązuje TYLKO jeden limit ulgi i składają jeden PIT/D.

    W związku z powyższym należy złożyć jeden PIT/D, zsumować wydatki
    poniesione przez męża i żonę w 2003 r., i do wysokości jednego limitu
    można odliczyć. Na końcu PIT-u D wykazać ile odliczmy od podatku
    w zeznaniu męża a ile od podatku w zeznaniu żony.

    Niestety innego rozwiązania nie ma.

    Pozdrawiam
    Paweł