  • 1. Data: 2004-01-21 20:02:15
    Temat: Jak wypełnić NIP-3?
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@N...gazeta.pl>

    Czy na druku NIP-3 trzeba wypełniać wszystkie pola w punktach B1, B2 i B3,
    jeśli wypełniam druk w celu zwrotu nadpłaty na r-ek bankowy?

    Pzdr,
    Bartek

  • 2. Data: 2004-01-21 20:39:16
    Temat: Re: Jak wypełnić NIP-3?
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Sawicki" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy na druku NIP-3 trzeba wypełniać wszystkie pola w punktach B1, B2 i B3,
    > jeśli wypełniam druk w celu zwrotu nadpłaty na r-ek bankowy?

    Zdecydowanie tak.
    Jeśli opuścisz te pola, to Urząd będzie pewnie miał spory kłopot z
    identyfikacją Twojej osoby (będzie miał tylko NIP w nagłówku).

  • 3. Data: 2004-01-21 20:49:18
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    Sorry. Miało być dokładnie o polach w B1.

    Pola w B1 zdecydowanie tak.
    Jeśli opuścisz te pola, to Urząd będzie pewnie miał spory kłopot z
    identyfikacją Twojej osoby (będzie miał tylko NIP w nagłówku).

    Jeśli nic nie zmieniałeś w B1. to w B2 nie masz co wpisać (Patrz uwaga
    drobnym drukiem pod tytułem B.2)
    B3 --> Przeczytaj uwagę pod tytułem B.3

  • 4. Data: 2004-01-22 02:45:47
    Temat: Re: Jak wypełnić NIP-3? - adres ?
    Od: "Nomad" <n...@n...pl>

    "Tomek" <t...@g...pl> wrote in message
    Witam,

    Przy okazji tematu:
    jak ktos jest zbyt leniwy zeby wypelniac nip-3 to czy zwrot jest
    wysylany przekazem pocztowym ?
    Jesli tak - to czy na adres stalego zameld. czy na adres podany (w
    uwagach) jako adres do korespondencji ? Czy mozna ew.tam podac adres na
    ktory wysla zwrot ?

    I pytanie pomocnicze - ciagle mozna wysylac poczta te zeznania podatkowe
    ?

    Sorka za ignorancje i pozdrawiam,

    Nomad

  • 5. Data: 2004-01-22 07:29:13
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Nomad" <n...@n...pl> napisał

    > jak ktos jest zbyt leniwy zeby wypelniac nip-3 to czy zwrot jest
    > wysylany przekazem pocztowym ?
    Zgodnie z opisem pól B.6 (NIP3) podanie informacji w poz.od 58 do 61 nie
    jest obowiązkowe.
    Nie ma obowiązku posiadania osobistego rachunku bankowego (chociaż w/g mnie
    jest to bardzo wygodny sposób rozliczania się z US).
    Oczywiście w przypadku braku rachunku osobistego nadpłata będzie przekazana
    przekazem pocztowym (kto ponosi koszty przekazu, tego nie wiem...)

    > Jesli tak - to czy na adres stalego zameld. czy na adres podany (w
    > uwagach) jako adres do korespondencji ? Czy mozna ew.tam podac adres na
    > ktory wysla zwrot ?
    Tego akurat nie przerabiałem w praktyce, więc nie odpowiem.

    > I pytanie pomocnicze - ciagle mozna wysylac poczta te zeznania podatkowe ?
    Teoretycznie tak, ale bezpieczniej jest złożyć osobiście, bo wtedy
    urzędniczka może od razu wychwycić niektóre błędy.

  • 6. Data: 2004-01-22 07:43:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:
> [...]
    > Oczywiście w przypadku braku rachunku osobistego nadpłata będzie przekazana
    > przekazem pocztowym (kto ponosi koszty przekazu, tego nie wiem...)

    Koszty przekazu ponosi podatnik.

    Na druku NIP-3 nie ma pola "uwagi" ;-)
    Jeżeli korespondencja ma byc przesyłana na inny adres niz miejsc
    zameldowania, podaje się ten adres w dziale B5 i zaznacza pole 44.

    Tak w ogóle to właściwośc US okresla sie wg miejsca zamieszkania.
    Zameldowanie ma znaczenie drugorzędne.
    Jeżeli więc Twoje faktyczne miejsce zamieszkania będzie znajdowało się
    na terenie innego US to powinienes sie przerejestrować.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-01-22 12:45:31
    Od: "Nomad" <n...@n...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > Koszty przekazu ponosi podatnik.

    Moim zdaniem - to kicha. Kiedys US odsylal na swoj koszt.

    > Na druku NIP-3 nie ma pola "uwagi" ;-)
    > Jeżeli korespondencja ma byc przesyłana na inny adres niz miejsc
    > zameldowania, podaje się ten adres w dziale B5 i zaznacza pole 44.
    Chodzilo mi szczerze mowiac o PIT-39 (nie jestem pewny) do rozliczenia
    os. fizycznej a nie o NIP-3. Moj blad.

> [...]
    > Jeżeli więc Twoje faktyczne miejsce zamieszkania będzie znajdowało się
    > na terenie innego US to powinienes sie przerejestrować.

    Czy w ogole warto ? Jakie komplikacje moga wyniknac z rozliczania sie w
    miejscu stalego zameldowania gdy de facto mieszka sie na tymczasowym
    zameldowaniu w innym miejscu powiedzmy od 3 lat ?

    Pozdrawiam,
    Nomad

  • 8. Data: 2004-01-22 13:06:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Nomad napisał:

    > Czy w ogole warto ? Jakie komplikacje moga wyniknac z rozliczania sie w
    > miejscu stalego zameldowania gdy de facto mieszka sie na tymczasowym
    > zameldowaniu w innym miejscu powiedzmy od 3 lat ?

    Pomojając adminitracyjne (mieszkanie bez zameldowania to wykroczenie) to
    US będzie wysyłał poczte na adres podany w NIP i jeżeli przez przypadek
    coś waznego nie dotrze albo pieniądze dostanie nieuprawniona osoba to
    wina będzie tylko Twoja.

    Kolega miał taki przypadek że dostał wezwanie do zapłaty na adres
    babaci, gdzie był zameldowany ale od paru lat nie mieszkał.
    Wezwanie było w związku z pomyłką (chyba VAT poszedł na konto PIT czy
    cos takiego), ale babcia gdzieś zapodziała polecony, on nie wyjasnił na
    czas i mu konto zajeli.
    A jak sie poszedł poskarżyc to mu powiedzeli "nie zgłaszał Pan innego
    adresu" i koniec dyskusji.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-01-22 17:59:10
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@g...pl>

    > Zdecydowanie tak.
    > Jeśli opuścisz te pola, to Urząd będzie pewnie miał spory kłopot z
    > identyfikacją Twojej osoby (będzie miał tylko NIP w nagłówku).

    Nawet, jeśli dołączę do niego PIT-37?

  • 10. Data: 2004-01-22 18:01:46
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@g...pl>

    Koszty przekazu ponosi podatnik.

    > Moim zdaniem - to kicha. Kiedys US odsylal na swoj koszt.

    Mam pomysł: Ci co wysyłają kasę do US niech odejmują od należnej kwoty koszty
    przelewu :)