  • 1. Data: 2004-01-21 23:36:05
    Temat: Wynajecie mieszkania
    Od: "DJB" <djb(malpka)@netday.pl>

    Witanm
    zaproponuje krootka opowiesc i licze na podpowiedz w takiej oto sprawie

    Osoba zameldowana w PL wlasciciel miesksznia w PL na stale mieszkajaca w
    Niemczech ma dwa obywatelstwa
    - za wynajecie mieszkania firmie placi do US podatek ryczaletem 8,5 % od
    dochodu ??? (do 4000 euro / rok)[ew prosze o korekte tej wiadomosci ]

    pytanie :
    jesli w umowie wynajmujacy jest zobowiazany co miesiac do wplacania na konta
    w/w osoby kwoty X ktora stanowi stawke za wynajem + kwoty Y(czynsz + oplata
    remontowa) i Z (oplata za gaz i energie[rachunki ])
    czy dochodem jest kwota x + y + z czy tylko kwota "x"
    od jakiej kombinacji x, y, z placimy ten 8,5 % ryczalt ???

    prosze o pomoc
    jak korzystnie ujac w umowie
    kwoty X Y Z
    aby zobowiazac firme wynajmujaca mieszkanie do placenia rachunkoow tak aby
    nie wchodzilo to do dochodu w/w osoby :)

    mam nadzieje ze kazdy zrozumie co mialem na mysli :0
    i podejdzie do tej sprawy z powaga

    p.s w/w osoba nie jest w stanie wystawiac rachunkoow ani faktow VAT
    :)
    pozdrawiam

    legenda
    - PL = Polska

    calosc dotyczy rozliczenia za 2003 wiec zalezy mi na konkretnej podpowiedzi
    poniewaz udalo sie przekroczyc prog 4000 euro w wyniku sumy kwoty X Y Z
    gdzie Y Z stanowia powiedzmy 30 % calosci - a moze cos ktos zle zasugerowal
    :)