  • 1. Data: 2002-10-09 10:04:21
    Temat: CZYNNY ŻAL
    Od: "Magdalena Teległow" <m...@w...pl>

    Podobno wyrażenie czynnego żalu w formie pisemnej w celu uniknięcia
    problemów z fiskusem już nie działa. Czy to prawda? Jak wiecie to dajcie
    znać.

    Maga

  • 2. Data: 2002-10-09 19:40:57
    Temat: Re: CZYNNY ŻAL
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena Teległow" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Podobno wyrażenie czynnego żalu w formie pisemnej w celu uniknięcia
    > problemów z fiskusem już nie działa. Czy to prawda? Jak wiecie to dajcie
    > znać.
    >
    > Maga

    Działa, tylko w określonych warunkach. (przepisy)

  • 3. Data: 2002-10-14 06:46:25
    Od: "Magdalena Teległow" <m...@w...pl>

    Witam,
    Dzięki za odpowiedź. Zastanawiałam się czy ktoś coś będzie o tym wiedział na
    tej liście dyskusyjnej.

    Konkretnie jakie przepisy masz na myśli. Ja sądziłam, że chodzi o Art 16
    Kodeksu Karno Skarbowego, chociaż tak naprawdę nie pojawia się w nim
    określenie "czynny żal". Wg tych przepisów muszą być zachowane nstp. warunki
    wyrażenia tegoż żalu
    (z grubsza):
    - zawiadomienie o popełnieniu czynu zabronionego oraz jego istotnych
    okoliczności nastąpi na piśmie lub ustnie (do protokołu)
    - ewentualne uszczuplenie należności publicznoprawnej zostało zapłacone
    (zwrócone)z należnymi odsetkami za zwłokę.
    - nastąpiło zanim urząd dowiedział się z innych źródeł lub przyszedł na
    "czynność służbową" (kontrolę)

    Cóż, do tej pory byłam przekonana, że magiczna instytucja czynnego żalu (-
    co za głupie określenie) działa. Jakiś czas temu jednak panienka z urzędu
    skarbowego poinformowała mnie, że dzisiejsze procedury nie biorą pod uwagę
    takiego pisma i wszystko wyjaśniane jest i tak w drodze kontroli (sic?).
    Właściwie co to ma do rzeczy (am I right?). Skoro zawiadamiam wcześniej (wg
    przykazań Art16 KKS) to i tak powinno skutkować zgodnie z moimi
    oczekiwaniami.

    Co sądzisz?

    MAGA