    From: "plustm" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: CZy skarbowy się nie czepi??
    Date: Tue, 12 Apr 2005 17:39:31 +0200
    Sender: p...@o...pl@agw150.internetdsl.tpnet.pl

    Użytkownik "Bozoo" <...@...com> napisał w wiadomości
    news:d3degk$rd9$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Moje pytanie dotyczy w zasadzie upierdliwości urzędników skarbowych.
    > Otóż rok temu kupiłem komputer (dg kpir vat memo), rozliczyłem jako
    > wyposażenie (cena 2500 brutto).
    > Dziś nie spełnia wymagań i chcę go wymienić (na laptopa).
    > Chcę go więc sprzedać, za np 500 zł brutto i kupić laptopa, mniejsza za
    > ile.
    > Pytanie: czy US nie będzie się czepiał, że "tanio sprzedałem"??

    Witam!

    Znam przypadek "upierdliwości urzędników"

    Pewna osoba kupiła mieszkanie za ok. 70K za gotówkę. US dopatrzył się , że
    nijak to się ma do dochodów jakie wykazywała ta osoba. Dziewczyna stawiła
    się na wezwanie w US. W wyjaśnieniu napisała, że są to oszczędności jej
    całego życia, że dostała od rodziców, że jak mieszkała z rodzicami to
    wszystko odkładał i rodzice ją utrzymywali. Zdawało się, że wszystko jest
    OK. Do następnego wezwania.

    Teraz będzie najciekawsze.

    Urzędnicy poprosili ja (niestety nie wiem dokładnie jak to zrobili) aby
    zrobiła zestawienie dziennych wydatków jakie ponosi i jakie ponosili jej
    rodzice kiedy jeszcze z nikt mieszkała.

    Dziewczyna zapytała (trochę ironicznie) czy ma wpisywać każdy jogurcik.
    Dowiedział się, że ma wpisywać wszystko, także jogurciki. No i ma nie
    zapomniec o cenie za jaką kupowała...

    Końca tej opowieści jeszcze nie ma, ale morał jest taki, że mieszkanie
    lepiej kupować za legalnie zarobione pieniądze.

    Plustm