    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Chcę dostać NIP - lecz nie wiem nic
    Date: Fri, 19 Jan 2007 20:18:41 -0600

    "kroc" <kroc@{ups}o2.pl> wrote in message
    news:eoqn3b$69s$1@inews.gazeta.pl...
    > Numeru NIP mi się zachciało.

    Niestety za samo chcenie nipu nie dają

    > Inwestować w akcje by się przydało.

    wróżki to na innej grupie

    > Lecz czy to pociąga jakieś konsekwencje?

    można zarobić lub stracić

    > Jeśli nie złożę PIT-u - US może mieć pretensje?

    ogromne, pociągną za konsekwencje do urwania włącznie.

    > Dysponuję jedynie małym kapitałem,
    > Dlatego o to zapytać się chciałem.
    > Jedna rzecz jeszcze mnie niepokoi.
    > Jaki wniosek o NIP złożyć przystoi?

    NIP-3, wysłać pocztą, ale od razu z uzasadnieniem, że potrzebny jest do
    rozliczenia dochodów z giełdy. Bez uzasadnienia nalezy się spodziewac jak
    nie odmowy wydania nip to przynajmniej pytania po co nip.
    Bo dla samego chcenia nip nie dają.

    od razu ostrzeżenie numer jeden.
    Przygotuj sie na pytanie US skąd miałes kapitał, zeby grać na giełdzie.
    zapytaja się dopiero za 4 lata, bo wówczas jak nie odpowiesz "poprawnie" to
    ci naliczą podatek z odsetkami za 4 lata. Jakby zapytali teraz i nie
    potrafił byś się wytłumaczyć, to uszczuplililby budżet państwa o odsetki,
    które moga za 4 lata na tobie zarobić.